SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

Hidrauliskās vinčas (Runva HWP10000) www.4x4lv.lv

Ja jums ir meža tehnika, lauksaimniecības tehnika vai jums ir vajadzīga ātra vinča, tad Jums ir vajadzīga hidrauliskā vinča. Tās atšķiras no elektriskajām vinčām ar spēju ilgi un bez apstājas veikt vilkšanas darbus, kā arī ir 3-5 reizes ātrākas par elektriskajām vinčām. Lai uzstādītu vinču uz parasta auto, kuram līdz tam nav bijusi hidrauliskā sistēma, Jums ir vajadzīgs:

  1. Eļļas plūsmas dalītājs (Runva vinčām dalītājs nāk komplektā), mehāniskais vai elektromagnētiskais, ieteicams dalītājs ar caurplūdi no 50-100 l/min
  2. hidrauliskais sūknis, no 30-50 l/min. pie 1000 apgr/min
  3. Eļļas tvertne uz 3-10 l
  4. Eļļas Filtrs ar caurplūdi no 50-100 l/min
  5. Jaudas pievads hidrauliskajam sūknim.

Par Jaudas pievadu hidrauliskajam sūknim:
Ja automašīnai nav paredzēts pievads hidrauliskajam sūknim, tad to var uzstādīt uz automašīnas dažādos veidos:

  1. Sūknis pie transmisijas,
  2. Sūknim pievads tiek nodrošināts no motora (dažiem motoriem ir paredzētas sūkņu vietas pie esošajiem motora zobratiem motora priekšējā vākā),
  3. Sūknim pievads tiek nodrošināts no motora kloķvārpstas caur ķēdi.

Trešais variants šobrīd ir vispopulārākais, jo vinča griežas neatkarīgi no sajūga un transmisijas stāvokļa. Kaut arī šis variants ir vissarežģītākais, tas ir visefektīvākais lai spētu izmantot visu hidrauliskās vinčas potenciālu.
Hidrauliskās vinčas galvenokārt atšķiras no elektriskajām vinčām ar to, ka viņām ir mazāka reduktora attiecība. Elektriskajām vinčām reduktora attiecības ir no 130:1 līdz 250:1. Tātad motora apgriezieni 250 pret vienu vinčas rumbas apgriezienu. Savukārt hidrauliskajām vinčām reduktoros attiecības ir no 6:1 līdz 40:1, jo hidromotori griežas lēnāk, bet ir vairākas reizes jaudīgāki nekā elektromotori.
Šobrīd tirgū ir parādījušās arī divu ātrumu hidrauliskās vinčas, kur reduktora attiecības vienā ātrumā ir lielas, otrā – mazas. Tas dod iespēju izvēlēties attiecīgu ātrumu, kurš jums ir nepieciešams attiecīgā darba veikšanai. Piemēram – Traktoram uzstādot tādu vinču lēnajā ātrumā ir iespējams izvinčot pašu traktoru no zampas, bet ātrajā ātrumā ir iespējams vinčot baļķus ārā no meža, jo vilkšanas jauda ir pietiekoša. Šeit būs apraksts par vienu no šādām vinčām.

Vinča RUNVA HWP10 000A( 2 ātrumi, pneimatiskā vadība)

Jau vairāk kā trīs gadus atpakaļ, mēs vēlējāmies šo vinču dabūt uz Latviju, bet toreiz mums atteica, jo tas bija Ķīnas armijas pasūtījums. Tagad situācija ir mainījusies un vinča ir šeit! Atšķirībā no konkurenta Mile Marker, kuru vinčām neturēja ass zobrati, šīm vinčām ir pārdomātas attiecības reduktorā. Tie ir 28:1 un 6:1 (Mile Marker – 6:1 un 1:1). Pēc testiem visā pasaulē vinča ir atdzīta par labu un uzticamu darba rīku. Pēc mūsu pasūtījuma vinčai ir veikti daži uzlabojumi – lielāks hidromotors un lielāks eļļas plūsmu dalītājs.

Apraksts:

  • Tērauda zobrati,
  • Divpakāpju planetārais pārvads,
  • Iespēja pārslēgt ātrumus un atbrīvot spoli pneimatiski no automašīnas salona,
  • Var pieslēgt tālvadības pulti,
  • Komplektā elektromagnētiskais plūsmu dalītājs ar 75 l caurplūdi,

Jauda: 10000 lbs ,4536 kg.
Motora jauda: 80 cm3 (18 Nm)
Eļļas plūsma: 75 l/min
Darba spiediens: līdz 150 bar
Reduktors: 28:1(lēnais ātrums) 6:1 (ātrais ātrums)
Trose: 9.2 mm x 26 m
Rumba: 63mm x 223 mm
Svars: 45 kg

Tīšanās ātrums (ātrais 6:1) Tīšanās ātrums (lēnais 28:1)
Bez slodzes – 66 m/min Bez slodze – 20 m/min
450 kg – 60 m/min 1814 kg – 16 m/min
610 kg – 50 m/min 2722 kg – 11.5 m/min
810 kg – 40 m/min 4536 kg – 7 m/min

* mērījumi veikti pie 100bar spiediena un 60 l/min eļļas plūsmu . Katrā atsevišķā sistēmā mērījumi var būt dažādi. Troses tīšanās ātrumu ietekmē šādi faktori: Skriemeļa attiecība, sūkņa tilpums, pievadcauruļu diametri, hidromotora tilpums, rumbas diametrs, troses diametrs.

Testējam vinču darbībā.

Lai mērījumus varētu veikt godīgi un būtu ar ko salīdzināt, mēs ņēmām Aigara Mizgas TR1 sporta automašīnu un veicām mērījumus viņa esošajai Come Up HV10000SP vinčai. Šī vinča ir labi sevi pierādījusi ekstrēmos bezceļos Latvijā, gan ārpus tās robežām. Par Come Up īpašībām mēs nešaubāmies un tāpēc veicam maksimālās slodzes mērījumus, kā arī nomērām troses ietīšanās ātrumu pie konstantiem motora apgriezieniem – šinī gadījumā – neitrālajiem. Protams, apzināmies, ka mērāmie ātrumi būs lēni un konkrētās vinčas var ietīt trosi ātrāk vienkārši palielinot motora apgriezienus, bet lai varētu salīdzināt divas atšķirīgas ražotāju vinčas, vajag vienu konkrētu atskaites punktu.
Tātad Come UP HV10000SP mērījumi:
26 metru trosi vinča ietin pilnība bez slodzes 03:10 sek.
Vinča pie 150 bar spiediena uztin 4 T (mērījums uz iekārtas, kas rāda tonnāžu)
Come Up vinčai ir viens ātrums (kur reduktora attiecība ir 1:16) tāpēc ar šo mērījumi arī beidzas.

Mainām vinčas – uzstādām uz tās pašas automašīnas Runva HWP 10000 A ar pneimatisko vadību – tas nozīmē, ka vinčai visa vadība notiek no šofera vietas. Ar tumbleriem tiek ieslēgta vinčas brīvā iztīšana, kā arī tiek pārslēgti ātrumi lēnais un ātrais.
Vizuāli izpētot vinču secinām, vinča ir manāmi vieglāka un mazāka savos izmēros par ComeUp vinču, tā ir par 5 kg vieglāka, un vēl – sānu korpusi ir no tērauda, atšķirībā no ComeUp alumīnija korpusiem.
Runva HWP10000A mērījumi:
26 metru trosi vinča ietin pilnībā:

  • bez slodzes ātrajā ātrumā 01:06 sek.
  • bez slodzes lēnajā ātrumā 06:02 sek.
  • (atceramies, ka tas is pie neitrālajiem apgriezieniem. Tas nozīmē, ka pie 1800 apgriezieniem šie rādītāji būs divreiz ātrāki.)

Vinča lēnajā ātrumā pie 120 bar spiediena uztin 6.2 T (tikai pie 120 Bar !!! pēc tam saplīst trose)
Vinča ātrajā ātrumā pie 150 bar spiediena uztin 2.5 T (tiešām iespaidīgs sniegums)

Ko mēs secinām no šiem mērījumiem?

Runvas vinčā ir divi ātrumi, viens no viņiem (lēnais 28:1) ir kārtīgs darba rūķis, tas jūs izvilks no jebkuriem mēsliem, pat pie lielām slodzēm tas negribīgi palielina spiedienu sistēmā. Pie 4 T, kur kapitulēja ComeUP (150 bar) Runvas spiediens sistēmā vēl nebija sasniedzis 100 bārus. Tas, protams, nav brīnums, jo visi parametri jau liecināja par to, ka Runvas lēnais ātrums būs jaudīgs – Hidromotori līdzīgi, reduktora attiecība daudz lielāka līdz ar to Runva lēnajā ātrumā ir arī lēnāka par ComeUp. Bet visa pasākuma sāls, protams, bija ātrais ātrums, daudzi uzdeva sev jautājumu – Vai tas varēs pavilkt automašīnu pie slodzes. Atbilde ir – Jā, tas var! Un kā redzams video, Runvas vinčas ātrais ātrums to dara labi un pārliecinoši, ar 2.5 tonnām pilnīgi pietiek lai automašīna ātri varētu izvinčoties no mēreni smagām vietām. Protams, nevajag gaidīt no šīs vinčas brīnumus, pie lielāku vijumu skaita vinčas vilktspēja samazinās, bet šeit ļoti palīdz pneimatiskā vadība ar kuras palīdzību var ātri pārslēgt reduktoru uz lēno ātrumu. Protams, ir vēl daudzi faktori, kas ietekmē uzticamību šai vinčai, jo produkts ir jauns un vēl nav notikusi reāla pārbaude kaujas laukā – Trofi reidu trasē. Bet mēs pārliecinājāmies par materiālu kvalitāti izjaucot reduktoru: pneimatiskais cilindrs izskatās nopietns un uzticams, visi zobrati ir no kvalitatīva tērauda, pārslēgšanās mehānisms izskatās vienkāršs un uzticams, ātrais ātrums iet caur nopietnu planetāro pārvadu ar četriem zobratiem. Mums, protams, radās daudz ideju, kā vēl var uzlabot šo produktu, bet to mēs pastāstīsim ja jums tiešām ieinteresēs šī vinča.
Ja jums rodas kādi jautājumi, jautājiet to mūsu forumā, ar prieku atbildēsim.

Vinčas testa VIDEO.

http://www.4x4lv.lv/lv/precuapraksti/hwp10000

7 comments to Hidrauliskās vinčas (Runva HWP10000) www.4x4lv.lv

Leave a Reply