SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

Elektrisks papildus sildītājs dīzeļmotoram

Sena iezemiešu paruna vēsta: Land Rover markas auto ar 200tdi un 300tdi dīzeļmotoriem ziemā karsti nav un šoziem Latvijā šī problēma izrādījās īpaši aktuāla. Arī Krievzemes dubļu kaujas ratu konstruktori ir iecienījuši Land Rover 300tdi motoru – veidojot jaunu sacensību auto tiek iegādāts pilnīgi jauns 300tdi dīzeļmotors, jo vasarā šis motors spēj strādāt milzu slodzē tajā pat laikā pret dzesēšanas sistēmu nav pārāk prasīgs, jo ir radīts ar efektīvu dzesēšanas sistēmu. Tomēr ziemā ir grūti. Tukšgaitā šis motors pie -10 grādiem vairāk atdziest nekā silst, un tad auto salonā mītošajiem iezemiešiem salst deguni, rokas, kājas, un citas ķermeņa daļas.

Lai tik ļoti nesaltu, ir iespējami vairāki risinājumi:

  • cits auto;
  • cits motors (vai cits auto), piemēram, Land Rover V8 benzīna motors, kas silst ļoti labi arī tukšgaitā;
  • apsilde izmantojot degvielu, piemēram, Webasto autonomās krāsniņas. Tās darbojas arī pie izslēgta auto dzinēja, spēj sildīt auto pirms braukšanas, dažādi modeļi spēj sildīt gan motoru, gan salonu. Lielais mīnus – paši vienkāršākie modeļi maksā padārgi, lielākais plus – ar šādu sildītāju iespējams auto gulēt uzturot auto salonu siltu;
  • papildus apsilde izmantojot elektrību no rozetes garāžā vai šķūnī (kā traktoriem), lielais mīnus: darbojas tikai elektrības rozetes tuvumā;
  • papildus apsilde izmantojot 12V sildītājus, kurus apskatīsim tuvāk.

Auto papildus apsildei izmantojot 12V sildītāju ir gan vairāki plusi, gan arī daži mīnusi. Lielākais mīnus – tai raksturīgs samērā liels strāvas patēriņš. Tas nozīmē, ka vajadzīgs labs akumulators un ģenerators, kā arī bez strādājoša auto motora to ilgi darbināt neizdosies. Tomēr ir savi plusi: šādu sistēmu iespējams samērā vienkārši izveidot un uzstādīt pašu spēkiem, kā arī tās uzbūves izmaksas ir salīdzinoši mazas. Tālāk aprakstītais risinājums nav ļoti ātrs sildītājs. Tas palīdz auto ātrāk uzsilt, ja tas tiek ekspluatēts pilsētas režīmā, kad ir maza slodze motoram, kā arī tas neļauj auto motoram atdzist, kad auto motors darbojas tukšgaitā.

Sistēma sastāv no:

  • paštaisīta biezsienu alumīnija rezervuāra;
  • 3 VAG grupas kvēlsvecēm, kas silda dzesēšanas šķidrumu atsevišķos Volkswagen un Audi modeļos;
  • lietota elektriska dzesēšanas sistēmas sūkņa no BMW X5;
  • vinčas kontaktora (konkrētā gadījumā izmantots 500A modelis, kas ir vairākas reizes jaudīgāks kā nepieciešams. Tāds izmantots, jo līdzīgi tiek izmantoti vinčas vadībai, tādējādi kāda no kontaktoru bojājuma gadījumā iespējama savstarpēja nomaiņa).

Sildītājs ir ievietots salona apsildes radiatoram pienākošajā caurulē – tātad pirms apsildes radiatora, savukārt elektriskais dzesēšanas šķidruma  sūknis sistēmā ievietots pirms sildītāja trauka. Tas nepieciešams lai nodrošinātu nepārtrauktu dzesēšanas šķidruma plūsmu un nepieļautu gaisa burbuļa uzkrāšanos sildītāja traukā, jo bez dzesēšanas šķidruma kvēlsveces pārkarsīs un pārdegs aptuveni desmit sekunžu laikā.

Aptuvens šādas sistēmas strāvas patēriņš ir 100 ampēri pie 12 voltiem, līdz ar to ja auto ir labs darbspējīgs akumulators, ir iespējams šo sildītāju lietot arī samērā īsos braucienos neriskējot palikt ar tukšu akumulatoru. Praksē ir pārbaudīti īsi braucieni pa 15-20 minūtēm, 2/3 no pārvietošanās laika turot ieslēgtu papildus sildītāju bez jebkādām negatīvām sekām. Lietojot šo sildītāju 300tdi motors tukšgaitā aukstumā vairs neatdziest, arī braucot motors silst pamanāmi ātrāk. Gulēt gan ar šādu sildītāju naktī auto īsti nesanāks, jo auto gulēt ar ieslēgtu dzinēju ir ļoti riskanti.

Šādu sildītāju ir iespējams uzstādīt citiem auto, tajā skaitā vieglajiem auto, jo praktiski visi ar gaisa kondicionēšanas sistēmu aprīkotie auto ir aprīkoti ar samērā jaudīgiem ģeneratoriem, savukārt ziemā lielākajai daļai auto kondicionēšanas sistēma ir izslēgta, līdz ar to ir pieejamas samērā lielas strāvas rezerves. Galerijā ir apskatāms kā šāds sildītājs ir uzstādīts Land Rover Discovery automobilī.

11 comments to Elektrisks papildus sildītājs dīzeļmotoram

  • gincha

    tadu vajag auduha jo braucot uz darbu motors pat neuzsilst

  • Ja termostats ir kārtībā un tomēr nesilst, tad ir šis variants. Man īsos braucienus braukājot arī kā reiz noder.

  • Es gan uzliku eberspecher gaisa sildītāju, protams maksā ap 500 Ls, bet pa nakti mašīnā var gulēt pat pie – 10 un motoru var nedarbināt… Tad kad ārā bija – 30 no rītiem patīkami, ka 5 min laikā salonā sāk nedaudz siltāk palikt. Brauciens līdz Rīgas robežai man ir ap 15 min, pie – 30 tikai pie Rīgas motors sasniedz 80 grādus, bet salonā jau silts. Vēl viens plus, ka var salonu uzsildīt arī pirms iekāpšanas auto. Protams, pieļauju, ka rakstā minētais risinājums ir 5 reizes lētāks…

  • Arnis: tieši tā. Šis ir budžeta variants, ja pameklē var iekļauties zem 50 latiem (tas pie nosacījuma ja var atrast pasen pakāsto vinčas rezerves solenoīdu un sildāmtrauku nemetina ar “zelta rokām” 🙂 ). Reizēm ir tā ka gulēt būtu forši siltā auto, ar šo risinājumu tas nesanāks.

  • Agnis

    nu es pie viena ieteiktu to aizejosho trubu no silditaja uztaisit ar cilpu apkart degvielas filtram! 😉

  • Taisnība. Bet par cik braucu ar godīgu dīzeli un pietiekami bieži (negadās tā, ka paliek vasaras dīzelis ziemā bākā), tad saķepis vēl nav nekad, arī pie šīs ziemas aukstumiem. Ja brauktu aiz polārā loka tad tā varētu darīt, lai gan sildīt vajadzētu jau iepriekš lai neaizķep pa ceļam.

  • Vilis

    Ja dzīvo privātmājā, tad piekarini šito paļorku pie lādētāja, pieliec slēdzi ar pulksteni, piemēram 6os no rīta tev jau sāks sildīt, no rīta, izrauj štepseli un brauc ar siltu vāģi uz šancīti! 😉

  • a nax pie laadeetaaja , var tak taadu devaisu arii uz 220 iexavot

  • Mārtiņ, braucot aiz polārā loka jāierīko 3 kvēlsveces bākā 🙂

  • Smalkāk nevarētu aprakstīt,kur un kā vadi vienojas,jo meiģināju uztaisīt šādu,bet nedarbojas kad ieslēdz tad noklakšķ,bet štroms uz sāniem ārā nenāk. Varbūt nopirkts beigts kontaktors.

  • Abi augšējie kontakti ir savienoti kad relejs ir normālā nesaslēgtā stāvoklī, abi sānu kad ir normālā saslēgtā stāvoklī!

    Bet ja kas nesanāk droši vari braukt uz http://www.4x4darbnica.lv un palīdzēsim visas problēmas atrisināt!

Leave a Reply