SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

“Tautai jāzin savi varoņi … ” – Mans UAZ’s rullē!

Par savu bobiku stāsta Arnis Namajuns (Tiger,Namiņš)

tiger1Mans bobiks
Nenoliedzami “Bobiks” ir viss veiksmīgākais tīrasiņu bezceļu auto, kurš tika ražots bijušajā Padomju savienībā, un tiek turpināts ražot arī tagad kopš 1972 gada.15 decembra. Ar laiku pamazām tika “piekabināti” dažādi uzlabojumi, bet savā būtībā “bobiks” nav mainījies kopš savas dzimšanas dienas. Uzskatu, ka dizaina ziņā Padomju konstruktori neko acij tīkamāku nav “uzzīmējuši”, ja nu vienīgi Volgu.

Motors un ātrumkārba
UAZ ražoja ar 2.5 litru dzinēju, ko “aizņēmās” no Volgas, viss pārējais (kārba, sadales kārba, tilti) tika konstruēts speciāli priekš UAZ. Motors nebija nekāds “žipers”, bet toties spēja attīstīt labu griezes momentu (attiecīgi labu :)) pie zemiem apgriezieniem 185 Nm pie 2000 apgr./min. Pateicoties veiksmīgam pārnesumkārbas attiecību sadalījumam, bobiks bieži ir “iegriezis” modernākiem bezceļniekiem, tur kur Toyotas un Nissani “bubina” ar 1 pazemināto, UAZ var atļauties izmantot otro pazemināto, kas ir vienlīdzīgi jaudīgs gan pie 1000 gan pie 4000 apgr./min.

Tilti
Protams, šinī sadaļā UAZ’am konkurentu nav (ja neskaita GAZ 66, vai Volvo Laplander) jo Padomju armijas vajadzībām tika uzbūvēts “armijas tilts” kuram, atšķirībā no “civilā tilta”, bija par 5 cm augstāks klirens, sānu reduktori un augstāks griezes moments. Šis tilts noteikti bija skaļāks un lēnāks par “civilo tiltu”, bet atšķirības bezceļos bija pamanāmas. Un vēl – uz šiem tiltiem bez problēmām var uzstādīt 35’’ riepas (t.i. 88 cm) un pašbloķējošos (LSD) diferenciāļus, kurus ražo tepat Latvijā (starp citu arī tavam BMW vai Audi tur tādu var uztaisīt J)

UAZ TIGER
Jau bērnībā braukājot ar mopēdu, meklēju dziļāko dūksti, kurai izbraukt cauri. Un te nu piepildījās mans dzīves sapnis, 2001 gada pavasarī iegādājos 1991 gada UAZ 31512. Nepagāja ne 20 min. no iegādes brīža un “bobiks” jau peld Lizuma ezerā, prieka pilns smaids – priecājos kā toreiz, bērnībā.

Nu ko? Sākam būvēt, viens es nepavilkšu – atrodu domu biedru, dalam izdevumus uz divi un tā štele aiziet.

Pirmais ko daram: nomainam tiltus, protams uz “armijas”, atrodam tos par smieklu naudu – 25 Ls (tirgus cena lietotiem armijas tiltiem 150 Ls par gab.)

Pilnībā tiek nomainīti: resori, amortizatori, kardāni, ātrumkārbas “iekšas”, motora galva (kura tiek noslīpēta par 5 mm), bāka (salonā), jumts.

Tiek advancēts no citām a/m: stūres iekārta (no Ford), stūres pastiprinātājs (no 5 BMW), ģenerators (no Ford), divkameru karburators (no Ford), dzesēšanas sistēma, gaisa iesūce izvilkta uz jumta, salona apsilde (no Ford), papildus ceļa apgaismojums (no Volvo Truck), sēdekļi (no Volvo un Toyota)

Papildus tiek uzstādīts: 35’’ Marshal Mud-terrain riepas, želejas akumulators (īpaši izturīgs, darbojas jebkurā stāvoklī attiecībā pret horizontu), vinča ( Ramsey – 3.6 tonnas), 2 rācijas, tauva ( 4 cm diametrā), karabīnes, motorzāģis, hi-lifts (sliežu domkrats (ne dzelzceļsliežu)), pašbloķējošais diferenciālis aizmugurējā tiltā, GPS, velotrips (attāluma mērītājs)

Bobikam tiek: apgriezti sliekšņi, pacelta “bundža” virs rāmja par 5 cm (uz žiguļa motorspilveniem)

Ticiet vai nē, bet tas viss izmaksāja 2500 Ls, uzskatu, ka nav dārgi priekš auto, kurš viennozīmīgi ir viens no labākajiem purvā, kurā slīkst MB G klases džipi*.

_______________
*Krievijas Trofi reida kausa izcīņas laikā apkārt Ladogas ezeram viens G klases Mercedes noslīka purvā

tiger3 tiger2

tiger5 tiger4

tiger7 tiger6

tiger8UAZ TIGER raksturojums:
Dzinējs: 2.5 l , 8 vārsti, apakšējais sadales vārpstas novietojums,
Maksimālā jauda: ~100 Zs pie 4000 apgr./ min.
Maksimālais griezes moments: 185 Nm pie 2000 apgr./min.
Maksimālais ātrums: 125 km/h
Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h: ~ 28 s.
Pārnesumkārba: četrpakāpju manuālā ar iespēju ieslēgt 4×4 un pazeminātajiem ātrumiem
Klirens: 32 cm
Pašmasa: 1560 kg
Pilna masa: 2300 kg
Degvielas tvertnes tilpums: 50 l
Bremzes: trumuļu, ar pastiprinātāju
Pagrieziena diametrs: 18 m
Šķērsojama ūdens tilpne h: 1.50 m (ja ir cieta pamatne)
Pieļaujamais sānu sasvērums: 50 grādi
Pieļaujamais frontālais sasvērums: ~ 60 grādi
Tālākais lēciens: ~ 5 m
Riepas: 35’’x12.5’’xR15 (88cm/32cm/R15)
Degvielas patēriņš: Pilsētā – 25 l/100 km
Ceļš ( 80 km/h) – 20 l/100km
Bezceļš – ~50 l /100 km vai ~10 l / h
——————–
Cena laukos: no 150 – 600 Ls
Gatavs Offroad: no 1200 Ls – 5000 Ls
Garantija: Mūža 🙂
Sāncensis: T 34 🙂

Nu ko, tiksimies dubļos!

TIGER

2010.gadā UAZ Tiger ir nonācis jauna īpašnieka apgādībā un drīz UAZ Tiger atkal būšot redzams Latvijas purvos un mežos!

Ar Edgara Zaķa atļauju pārpublicēts no http://4×4team.com/

Leave a Reply