SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

Neticamie ģenerātora piedzīvojumi Salaspilī!

Viss sākās 2010. gada pavasarī, kad, braucot pa Rīgu, pamanīju – tahometrs un temperatūras rādītāji sāka dīvaini uzvesties, īpaši bremzējot. Pēc neilga laika, apstājoties degvielas uzpildes stacijā, atklājās, ka nevaru vairs piešķilt autiņu. Aizdomas krita uz akumulātoru, kurš neizrādīja ne mazākas dzīvības pazīmes. Rezultātā zvanīju paziņam, kas man atgādāja otru aķīti. Iedarbināju auto un nokļuvu mājās. No rīta atkal autiņš mani neklausa un neizrāda, ka gribētu kaut kur doties, jo nekādi nereaģē uz aizdedzes atslēgas pagriešanu START pozīcijā. Nu tad sāku meklēt vainu – ar testeri (amperametra režīmā), kad auto ir meira stājā, ģenģeris patērē veselus 7 ampērus un sēdina aķi, līdz ar to autiņam uzsmaidīja feja un tas tika pie svaigi restaurēta ģenerātora (protams, ka tas patīrija manu maciņu pa Ls 90). Tiekot galā ar šo problēmu, novizinājos visu vasaru gan pa ceļu, gan pa mežu, līdz pienāca Namiņa lielais pasākums „Rudens 2010”, pēc kura panelī sāka mirdzēt veselas trīs lampiņas (akumulātors, logu šķidruma līmenis, kā brīdinājums ka degvielas filtrā ir ūdens) no kā nākas secināt – atkal ģenerātors p…….dec! Šoreiz cerēju, ka lētāk tikšu cauri pats, nopērkot diožu bloku un oglītes. Izmaksas Ls 40 un samainu. Tas nebūtu nekas traks, ja Pajero varētu vienkāršāk tikt klāt ģenerātoram, ko konstruktori pēc sakē lietošanas nolikuši džipmašīnai apakšā tā, lai labāk smērējas ar dubļiem un labāk skalojas. Pēc šī čakara radās doma uzmontēt ģenerātoru motora augšpusē, bet ir viens „ bet” – tam ģenerātoram galā ir uzlikts vakuumsūknis. Pēc trešā ģenerātora nobrukšanas gadā laikā mani nervi neizturēja un devos uz Salaspili pie Puša ar lūgumu, lai palīdz izdomāt kā uzmontēt ģenerātoru motorīša augšpusē. Krievu forumos arī par šo pārbūvi informācijas nemaz tik daudz netika atrasts.

Tā sāku meklēt piemērotu un vienkāršu ģenerātoru, ko uzlikt uz Pajerai. Rezultātā tiku pie restaurēta120A Bosch ģenerātora no kāda Opeļa (bet dikti, dikti līdzīgi ir arī VW, Audi 1.9 TD). Tas tika nogādāts uz servisu un uzlabošana varēja sākties. Tā kā pats īpaši neaizraujs ar auto pārbūvi, tad devos uz darbu, lai tiktu pie kāda lata, ko atdot par auto pārbūvi. Tā kā tuvojās kārtējā nedēļas nogale ar pasākumu, tad Arnim tika dots laiks 2 dienas.

1.dienā atskanēja zvans, ka neko nevar izdarīt, jo vietas pa maz ģenerātoram un vēl jādomā, kur vakuumu bremzēm dabūt. Kad vakarā ierados servisā, tad jau bija pirmais uzmetums un kronšteins uzkonstruēts. Rezultātā orģinālais ģenerātors stāv savā vietā un tiek izmantots tikai kā kronšteins priekš vakuuma sūkņa. Stūres pastiprinātājs pavirzīts nedaudz tālāk no motora. Augšā bija iemontēts jaunais ģenerātors. Protams, lai stūres pastiprinātāju pavirzītu tālāk no motora, gaisa filtra kaste tika uzcelta pa kādu centimetru uz augšu. Aizdomas, ka tahometrs nestrādās kā vajag, arī neapstiprinājās – tātād tas impulsu neņem no ģeneratora, bet kaut kur citur.

 

7 comments to Neticamie ģenerātora piedzīvojumi Salaspilī!

  • Kaspars Kazarevskis

    Es liekas kaut kur redzēju ģeneratorus kas ir hermētiski un dzesējās no tosola loka… 🙂 Tādu vajadzēja.

  • Negribas ticeet ka ar tosolu var ko nodzeseet, iznemt pashu motoru 😉

  • Pacifists

    Domāju ka redzējāt gaškas ģenģeri, izskatās hermētisks un ar lielu caurumu, tas ir gaisam.

  • Kaspars Kazarevskis

    Paskaties googlē: water cooled alternator
    BMW cik saprotu viegli sastopama lieta. Piem. Alternator BOSCH Water Cooled 150 Amp E39 09/98-02 540i Touring, kādā šrotā pat varbūt viegli izrokams, jaunu netā atradu pa 300ls kas nav baiss cipars par jaunu bosh orģinālo ģeneratoru. URL diemžēl te nevar iepostēt.

  • Tvaix tadaa gadiijumaa tur vajag atsevishku suukni un atsevishku radiatoru.

  • Kaspars Kazarevskis

    Nu par izpildījumu ir cits jautājums, vai slēgt esošā riņķī, vai likt papildus sūkņus, vai atrast atsevišķam radiatoram vietu un aizmirst ģeneratoru pēc katra pasākuma tīrīt, īpaši ja arī ikdienā braukā ar to auto. Ģeneratoru un starteri es jaucu pēc katra lielā pasākuma un mazgāju…
    Ja TR1/2 auto noteikumiem neturies, tad varbūt var ielikt divus ģeneratorus, ar domu, vienam parasti ir jāstrādā… Es tik saku, ka ir alternatīvas interesantas ko tehnisks cilvēks var izmēģināt ieviest dzīvē. Vel labāk ja padalās ar to tālāk šeit… 🙂

  • Pušiņš

    Divas pilnas sezonas ģenerātors un starteris nogāja bez problēmām, neredzu iemeslu kamdēļ to pēc katras sacensības jāpārjauc. Ģenerātoru protams ir veisvelīgi novietot pēc iepējas augstāk, lai mazāk akmeņu skrien cauri. Un labāk ņemt vel labos vecos bošiniekus tiem kam ir elektriskās viņčas, jaunākie ir pārāk cimperlīgi. Un vismaz kādus 115A. Bet starteri nedrīks nekādā gadijumā taisīt hermētisku, jo draza jebkurā gadijumā viņa nonāk bet āra tad netiek. Pa iekšu kuļoties tā atri starteri nobeidz.

Leave a Reply