SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

Latvijas apvidus autosporta īsa hrestomātija

Autors Ainārs Zariņš

Žurnāls “Motors” 1931. gada oktobra numurā ziņo, ka Latvijā pirmās cross country tipa auto un moto sacīkstes “Rīgas motorsporta klubs” sarīkojis tā gada  20. septembrī. Slēgtā 4 km garā riņķa distancē, kas bijusi nosprausta pie Carnikavas šosejas 29 km no toreizējās Rīgas robežas, sacentušies seši braucēji ar automobiļiem un deviņi motociklisti. Par uzvarētāju, distanci veikdams 9 minūtēs un 28,6 sekundēs, kļuva kāds vīrs uzvārdā Medems ar Matchless motociklu. Automobilistiem apvidus braukšana padevusies salīdzinoši grūtāk – puse braucēju nav spējuši finišēt. Kāds distancē aizmaldījies, citi iestiguši ūdens šķēršļos.


1994. Septembrī Saldus rajonā pamestajā Zvārdes aviācijas mācību poligonā notika pirmās apvidus autosacensības “Zvārde 16”. Tas bija sākums bezceļu rallijreidu un trofireidu sacensībām mūsdienās.

1995. Rudenī LAF ietvaros darbu uzsāka speciāli izveidotā 4×4 komisija. Par pirmo komisijas priekšsēdi kļūva bijušais autorallists Ojārs Andersons

1997. Pirmo gadu tika rīkots sacensību seriāls ar kopēju sezonas vērtējumu – Bezceļu zvaigznes kauss. Kausu izcīnīja Andrejs Radzevičs ar automobili VAZ Ņiva.

Latvijas pārstāvji pirmo reizi devās uz sacensībām ārzemēs – piecas ekipāžas izbrauca uz Krieviju un piedalījās trofireidā Ladoga-97. Krieviem par pārsteigumu latvieši izrādījās spēcīgi sāncenši, un reida rīkotājiem finišā bija jāatzīst, ka Alda Sāmīša ekipāža ir labākā speciālo posmu veikšanā.

1998. Apvidus ralliji-reidi Latvijā pirmo reizi ieguva valsts čempionāta statusu. Par pirmajiem čempioniem kļuva pilots Andrejs Radzevičs ar stūrmani Aināru Šustu (VAZ Ņiva).

Latvijas braucēji atkārtoti uzvarēja trofireidā Ladoga, šoreiz par to parūpējās Osvalds Putniņš/Vitauts Stopelis, turklāt tā bija uzvara absolūtajā trofi-reida vērtējumā.  Lazdāns ar kolēģiem veica arī ekstrēmo trofireidu Arctic Trophy, kas tradicionāli notiek aiz polārā loka Murmanskas apgabalā.

1999. Latvijas čempionāta ieskaitē tika izveidotas divas ieskaites grupas – A un B divīzija. Pilnveidojot sacensību tehniskos noteikumus, A divīzijā apvienoja speciāli sagatavotus sporta automobiļus (drošības karkass, sporta sēdekļi un drošības jostas). Latvijas čempionu titulu izcīnīja Aldis Sāmītis/Girts Liniņš (Jeep Cherokee) A divīzijā un Jānis Dreiblathens/Viesturs Pacevičs (VW Iltis) B divīzijā.

2000. Valsts meistarsacīkšu ieskaitē saglabājās ieskaite A un B divīzijās. Uzvaru čempionātā A divīzijā svinēja Tils un Lita Liepiņi (Mitsubishi Pajero), bet B grupā atkārtoti triumfēja Jānis Dreiblathens, šoreiz pārī ar Arno Iesalnieku (VW Iltis).

Paralēli valsts čempionātam LAF akceptēja Off Road Formula kausa izcīņas rīkošanu. Kausu izcīnīja Gvido Neimanis/Uģis Dambis (VAZ Ņiva).

Ekipāža Jānis Lazdāns, Jānis Čaune un Edgars Trūps izcīnīja otro vietu Krievijas trofireidā Ural Trophy-2000. Jānis Lazdāns izmēģināja spēkus arī Krievijas čempionātā rallijreidā – sacensībās Krilatskije holmi kopvērtējumā izdevās izcīnīt augsto 10. vietu. Atzīstami rallijreidos Krievijā startēja ekipāža Ansis Frīdbergs/Vitālijs Miņenko – ziemas čempionāta posmā Master Rallye viņi ieguva 8. vietu kopvērtējumā starp vairāk nekā 80 (no tām 42 profesionāļi) ekepāžam.

2001. Izmaiņas tehniskajos noteikumos rallijreidos liedza startēt ar ielas automobiļiem. Sporta mašīnu ieskaitē tika izveidota Lielā (dzinēja tilpums virs 2000 kub cm) un Mazā (dzinēja tilpums līdz 2000 kub cm) klase. Uzvaru Lielajā klasē izcīnīja Gints Feldmanis/Aigars Vītoliņš (UAZ 469), bet Mazajā Andrejs Radzevičs/Ainārs Šusts (VAZ Ņiva).

Sezonas sākumā 4×4 komisija izšķīrās rīkot valsts čempionātu arī apvidus triālā. Par uzvarētājiem kļuva Aivars Rutkis/Aivars Bērtaitis (VAZ Ņiva), tomēr triāls neguva cerēto dalībnieku atsaucību, un nākamajā gadā 4×4 komisija sacensības šajā disciplīnā nerīkoja.

Startējot Krievijas rallijreidu čempionāta posmā Master Rallye, Anša Frīdberga ekipāža šoreiz izcīnīja 28. vietu. Rudenī rallijreidā Kolomna-2001, kur sāncenšos arī bija Pasaules kausa rūdījumu guvusī krievu braucēju elite, Jānis Lazdāns ar Valdi Kalnozolu izcīnīja augsto 11. vietu kopvērtējumā. Lazdāns ar jau pārbaudītajiem biedriem Čauni un Trūpu kopā ar krievu kolēģiem piedalījās trofi ekspedīcijā Vladivostoka – Sankt-Pēterburga.

2002. Iepriekšējā gada nogalē komisijas pilnsapukce pieņēma lēmumu pakāpeniski arī Latvijā pāriet uz FIA tehniskajiem noteikumiem. 2002. gads tika pasludināts par pārejas gadu, vēl saglabājās iepriekšējās ieskaites grupas. Triāla vietā 4×4 komisija rīkoja čempionātu rallijā-karuselī. Atšķirībā no ralljreida, karuseļsacensības notiek slēgtās trasēs pa nepārprotami iezīmētu distanci.

Jūnijā tika prezentēta Latvijas ralliju-reidu komanda, kas gatavojās iziet cross country sacensību starptautiskā arēnā. Tuvākais mērķis bija FIA Pasaules kausa posms Master Rallye-2002 Krievijā, tālākie plāni –  regulāra dalība PK izcīņā un starts rallireidā Parīze-Dakāra 2004. gadā.

Latvijas čempionātā rallijreidā uzvaru izcīnīja Māris Saukāns/Didzis Zariņš (Mitsubishi Pajero) Lielajā klasē, bet Mazajā Jānis Auziņš/Ilmārs Gibala (UAZ469). Karuseļsacensībās Lielajā klasē zelta godalgas ieguva Jānis Naglis/Modris Mēters (Mitsubishi Pajero), bet Mazajā klasē Andrejs Radzevičs/Ainārs Šusts (VAZ Ņiva).

Pirmais starts PK posmā uzskatāms par veiksmīgu. Vairāk nekā 5000 km garajā Master Rallye, kas tiek uzskatīts par sarežģītāko rallijreidu pēc Dakāras, finišēja piecas no sešām Latvijas ekipāžām. Andris Lukstiņš/Ivars Krauklis 46 dalībnieku konkurencē izcīnīja 17. vietu un tika atzīmēti kā labākie FIA rallijreidu debitanti. Oktobrī divas ekipāžas startēja PK posmā Arābu Emirātos.

Latvijas Sporta Meistaru goda nosaukumus apvidus autosportā izcīnījuši
1999. – Aldis Sāmītis, Ģirts Liniņš

2000. – Lita Liepiņa, Tils Liepiņš, Gvido Neimanis, Uģis Dambis, Pēteris Kurtišs, Armands Zaumanis, Andrejs Radzevičs, Ainārs Šusts

2001. – Gints Feldmanis, Aigars Vītoliņš, Aivars Rutkis, Aivars Bērtaitis

2002. – Jānis Naglis, Andris Lukstiņš, Ivars Krauklis, Jānis Āzis, Valdis Purvinskis, Jānis Lazdāns, Gints Rūsiņš

Leave a Reply