SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

Kā es braucu ziemēļblāzmu lūkoties, jeb NEZ trofireidu posms Igaunijā.

Pēc ilga pārtraukuma gatavojos startēt slavenajā Igaunijas trofireidu posmā ASMV 2011, kas norisinās Igaunijā, Narva no 18. līdz 20. novembrim, lielajās degakmens karjerās. Bet sanāca kā sanāca, ka paliku tikai skatītājos, tādēļ mēģināšu pastāstīt kā braucējam no malas tas viss izskatījās.
Mēs ar diviem džipiem bijām pirmie letiņi, kas ieradās bāzes vietā un aizsitām nelielu pleķīti pārējie latviešu braucējiem. Pati bāzes vieta atrodas vienā no bijušajiem karjeras tehniskajiem kompleksiem. Tagad tas ir pamests, bet organizatori ir uzcēluši telti, kura tiek apsildīta un apkārtējais laukums tiek apgaismots (tas ir patīkami). Pasākums oficiāli sākās pulksten 18, līdz ar to 16 nekas nenotika, lai īsinātu laiku devāmies uz tuvāko pilsētu Sillamae, kur iepirkām dažādus sīkumus. Un mans mērķis bija dabūt kādu datu SIM karti (pie mums tās ir datu priekšapmaksas kartes), bet to iegādāties ir diezgan sarežģīti un dārgi salīdzinot ar mūsu operatoru piedāvājumu, bet eksperimenta kārtā iegādājos.
Kamēr mēs bijām pilsētā ieradās arī pārējie latviešu sportisti ar džipiem un ATV (kvadrām). Pulkstenis jau rādīja labu laiku pāri 18, bet sekretariātā mūs pasūtīja tālāk, jo vēl nebija atvērta reģistrācija (tas laikam igauņiem ir pierasts, ka viņiem ir cita laika skaitīšanas kārtība 🙂 ). Kā nekā bijām vieni no pirmajiem ka veica reģistrāciju un izgājām tehnisko komisiju, pēc kuras sporta automašīnas tiek novietotas slēgtajā trasē.
Mēs Latvijā pēc reģistrācija sākam lasīt nolikumu un mēģinām datoros dabūt punktus iekšā, bet Igaunijā… ha nebūs tik viegli, jo nolikums nav un punktus dabūsim 22:00 vakarā internetā! Par laimi, tiem kam nav mobilais internets uz vietas tiek nodrošināts WiFi, protam ja tev ir PC ar WiFi tad ir labi, bet ja nav – meklē no kā dabūt vajadzīgo failiņu. Tā nu visi dalībnieki ar nepacietību gaida 22:00, lai dabūtu vajadzīgo info (solīts bija, ka šajā laikā internetā tiks publicēti visi punkti, kā arī informācija skatītājiem), bet te jau Igaunija!!! 22:01 norādītajā mājas lapā bez izmaiņām, pamazām visiem parādās uztraukums, jo pirmais starts ir tikai mazāk par divām stundām – 24:00. Un tad jau pēc Igauņu ieraduma momentāni (22:10) tiek publicēti pirmie punkti – prologs. Jā, starta kārtība šajās sacensībās ir pēc dalības maksas saņemšanas, bet tā kā bija daudz ārvalstu braucēji (Latviešu, Krievi, Somi) tad starta kārtība bija nezināma, bet tas jau ātrumu nemaina 🙂 , jo prologs ir prologs! Pēc prologa rezultātiem tiek noteikta starta kārtība uz lielo sacensību (un te jau visas klases startē jauktā kārtībā). Prologa laika norma bija 2 stundas, bet ātrākie braucēji to veica 20 minūtēs, lēnākie apmēram stundas laikā. Pēc dalībnieku teiktā, prologs tāda vienkārša braukšana bija.
Uz morālo un fizisko stāvokli te nospēlē starts uz prologu, jo nākamais starts ir 7:00 no rītā, tas ir ja prologa starts ir no kādiem 2 līdz 4, tad ar gulēšanu ir diezgan knapi!!!
Aizmirsu pateikt, ka 22:10, kad tika publicēti tikai prologa punkti vairāk nekas no solītā netika publicēts un sekretariātā teica, ka pamat sacensību punkti tiks publicēti 2 naktī. Kas viesa lielas cerības uz kārtējo negulēto nakti!!! Kavējuma iemesls – pēdējā nedēļa pirms sacensības karjeras īpašnieks slēdza posmu, caur kuru bija izlikta trase un nācās to pārveidot. Šoreiz organizatori bija mācījušies no pagājušā gada kļūdām, un bija izveidojušu vairākas trases (iepriekšējā gadā visiem bija viena trase), precīzāk 3 – TR1, ATV, un pārējie (TR2, TR3, VABA), jā VABA ir OPEN 😉 .
Šajās sacensībās ir vēl viena interesanta lieta, startā un finišā nav tiesnešu – sportistiem pašiem jāpiebrauc savā laikā un jānočipojas startā un tad finišā, pēc kura savs idents jāaizved laika tiesnesim, kurš nolasa informāciju.
Kamēr vēl startē, finišē, un atrodas sportisti prologa trasē, pienāk 2 naktī, kad visi kas var drūzmējas telti pie galdiem un datoru ekrānos gaida, kad parādīsies nākamie punkti, lai vispār zinātu kur braukt! Protams uz galdiem jau protams nav tikai PC, bet arī viss kaut kas ēdam un dzerams! Šajā ziņa Igauņi māk organizēt, jo no piektdienas 18 līdz svētdienas 10 bija atvērta bufete jebkurā diennakts laikā un silta paika, vai zupiņa bija pieejama jebkurā stundā. Nu kā jūs domājāt 2:10 bija punkti publicēti? Protams, ka nē, tie parādījās 2:30! Sportistiem kopumā bija jāizbrauc gandrīz caur 600 punktiem. Šis punktu skaits sagādā nelielas neērtības jo, dažas iekārtas, atpazīst tikai 500 punktus savā atmiņā. Jā kādos 8 no visiem šiem punktiem bija laika uzskaites iekārtās, kuras visas bija jāapmeklē, lai skaitītos, ka esi nobraucis sacensības. Uz lielo trasi gandrīz viesiem tika izdotas melnās kastes (šoreiz gan tās bija baltā krāsā), ar kuru palīdzību dalībniekiem varēja sekot sacensību bāzes telti uz lielā ekrāna, kā arī internetā. Tas deva man kā skatītāj aptuvenu priekšstatu kur braukt ko skatīties.
6:30 tika novadīta dalībnieku sapulce, kuru es kā kārtīgs vērotājs nogulēju un 7:00 sākās starts. Daudziem letiņu braucējiem tas izrādījās nepatīkam, jo tūlīt pēc starta sāka plīst tehnika. Pirmais salūza V.Bergmanis, kur viņa vadītajai TR3 Toyotai nolūza stūres pirksts. Par laimi, tas tika nomainīts 10 minūtes, un ekipāža devās tālāk trasē. Pirmais sportistu pārbaudījums bija grāvis gar ceļa malu, kur liela nozīme bija fejai, jo grāvis kā jau grāvis ir pildīts ar ūdeni un nav zināms cik kura vieta dziļa. Kā vēlāk izrādījās varēja to nobraukt ar ūdeni līdz slieksnim, vai arī tā, ka mašīnas tika jumts ir ārā no ūdens (viena mala seklāka, otra ļoti dziļa). Pēc šī grāvja Siliņa vadītajai mašīnai saplīsa pakaļējais disks! Talkā nāca lēnā A komanda, kas ar kavēšanos no bāzes atveda rezerves riteni, jo letiņi ir kruti – var teikt, ka nevienai OPEN mašīnai nav līdzi rezerves riteņa! Nedaudz tālāk likstas piemeklēja Apsīti, kur feja bija pārgriezusi kardānu. To ar A komandas busiņu nogādāju uz bāzi metināt pats V.Bergmanis, jo tajā pašā vietā feja salauza viņa Toyotas granātu. Kopumā tas prasīja kādu stundu un abas ekipāžas turpināja sacensības. Kamēr tika remontētas mašīnas 100 metru attālumā vizinājās gigantiskās Belaz automašīnas.
Šajā gadā sacensību organizatori ieplānoja obligāto pusdienas laiku 30 minūtes trasē pie 193 punkta. Šajā vietā komandas ievilka elpu, uzpildīja mašīnas un sevi ar degvielu
OPEN kategorijā trasē valdīja liela sacensība. Lielāko trases daļu līderi bija Igauņi ar Suzuki, kā otrie pēc laiciņa sekoja te Freiberga, te Boicova ekipāža, tad Mizga un Siliņš, un Apsītis. Izmaiņas sākas tikai pāris km no finiša – Igauņu ekipāžai feja salauza Suzuka ātrumkārbu, Boicova Suzukam starteri. Līdz ar to kā pirmo finišu sasniedza Freibergs, otrie Mizga, trešie Siliņi, ceturtie Boicovs, piektie Apsītis, sestie ātrākie Igauņi. Kā manāms letiņu pārsvars uz finiša līnijas ir liels – finišu sasniedza visi mūsējie, par ko man lieles prieks. Kopā uz stara izgāja 10 OPEN klases ekipāžas – 5 Latviešu un 5 Igauņu. Finišu nesasniedza 4 Igauņu ekipāžas.
Bet tas nav viss, kā no rīta rādija rezultāti, tad tur bija ieviesušās korekcijas – proti Freiberga ekipāža lielajā steigā trases beigu daļā paskrēja garam vienam kontrolpunktam, un līdz ar to rezultātu tabulā nokļuva uz sesto vietu. Gala rezultātā OPEN izkārtojās sekojoši:
1.vieta – A.Mizga/I.Marcinkēvičs (4x4shop); 2.vieta J.Siliņš/A.Pušs (4x4shop); 3.vieta N.Boicovs/N.Bernāns; 4.vieta A.Apsītis/A.Asmis/J.Vilcāns (4x4klubs); 5. V.Sassi/S.Lebert (Mudakoprad); 6.vieta I.Freibergs/A.Beķeris (Novators) un tad seko pārējās igauņu ekipāžas.
Kopumā no Latvijas startēja 5 OPEN kategorijas ekipāžas, 3 TR3 kategorijas ekipāžas, 2 TR1 kategorijas ekipāžas, 2 ATV braucēji, 1 TUR ekipāža.
Rezultātus var apskatīt šeit: ASMV2011results

3 comments to Kā es braucu ziemēļblāzmu lūkoties, jeb NEZ trofireidu posms Igaunijā.

Leave a Reply