SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

Priekšējo un pakaļējo miglas lukturu lietošana

Šodien no rīta bija kārtējais brauciens, kad katra n-tā mašīna bija izdomājusi, ka nupat ir īstais laiks braukt ar ieslēgtiem pakaļējiem miglas lukturiem. No sākuma bija standarta reakcija – nu lōōōhi, kretīni, lōōōhi. Nomierinoties un parunājoties secināju, ka, izrādās, ka tas nav viennozīmīgi.

Indikatori tuvajām gaismām, priekšējiem un pakaļējiem miglas lukturiem

↑   Indikatori tuvajām gaismām, priekšējiem un pakaļējiem miglas lukturiem

Sāksim ar to, ka Ceļu satiksmes noteikumu 178. un 182. pants nosaka:

178. Apstājoties un stāvot uz ceļa ārpus apdzīvotām vietām diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, mehāniskajiem transportlīdzekļiem un to piekabēm jābūt iedegtiem gabarītlukturiem. Ja ir bieza migla, intensīvi līst vai snieg u.tml., atļauts iedegt arī tuvās gaismas lukturus vai priekšējos un pakaļējos miglas lukturus.

182. Pakaļējos miglas lukturus atļauts iedegt tikai tad, ja ir bieza migla, intensīvi līst vai snieg u.tml.

Protams, ka nevienā likumā nav stingri atrunāts, kas tieši ir bieza migla vai intensīvi nokrišņi. Taču, mūsdienās autoskolā tiek atsevišķi uzsvērts, ka pakaļējie miglas lukturi ir ieslēdzami tikai kritiskās situācijās – kad miglā redzamība ir mazāka par 50 metriem, vai arī kad ārā ir nenormāla purga (sniegs jaucas ar debesīm), vai arī, ja līst kā pa pieckārtīgiem jāņiem.

Tātad, nepieciešamība apzināti ielsēgt pakaļējos miglas lukturus ir ļoti, ļoti reti.

Taču, veicot ekspresaptauju (pārbaudot P. Timrota viedokli), izrādījās, ka liela daļa pakaļējos migliniekus slēdz iekšā tāpēc, ka nezin kā ieslēgt tikai priekšējos. Tātad – ieslēdz netīšām vai tīšām, skaidri nezinot, kurš indikators norāda uz pakaļējiem, bet kurš uz priekšējiem. Tad, nu, izskaidrošu.

Priekšējie miglas lukturi ir tie, kas mazliet skatās uz leju. To indikators parasti ir zaļā krāsā (ja atbilst ES regulai), un tas parasti skatās pa kreisi. Uz leju tāpēc, ka to mērķis ir palīst zem miglas, izgaismojot mazliet tālāk uz priekšu. Krāsa ir zaļa, norādot, ka viss ir forši – redzam vairāk, braucam drošāk.

Savukārt, pakaļējie miglas lukturi ir tie, kas skatās paralēli ceļam, lai aizmugurē braucošie redz. Parasti tos panelī indicē dzintara krāsā un ar skatu uz labo pusi. Tie ir tik pat spilgi kā bremžu ugunis, un ir domāti, lai ļoti jo ļoti sliktas redzamības apstākļos aizvietotu neredzamos gabarītuguņus. Tādi apstākļi ir ļoti reti. Indikatora krāsa ir dzintara (dzeltena), brīdinoša – apstākļi ir baisi, bet uz priekšu čunčinām.

Tāpēc mēs visi apgūstam šīs pamatlietas, lai nekristu uz nerviem citiem, kam to (nervu) ir pamazāk, vai arī acu ārsts ir sapilinājis to figņu acīs 🙂 Priekšējās miglas indikatora krāsa ir zaļā krāsā (foršajā, viss-ir-labi krāsā), tie skatās pa kreisi, un mazliet ieslīpi uz leju. Pakaļējā migla indikatorā skatās taisni, pa labi, un ir dzeltenā krāsā (kaut-kas-nerūl-bet-braukt-var krāsā).

Pārpublicēts ar @laacz atļauju no laacz.lv

Leave a Reply