SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

4×4 tūrisma brauciens apkārt Lādogai 2010

Autors: Modris Bērziņš

Kārtējo reizi bezceļu romantika vilināja trīs Latviešu ekipāžas OFFROADTT rīkotajā ekspedīcijā. Ceļojuma mērķis bija, bez steigas paviesoties Krievzemes Rietumos, apmeklējot lielākā 4×4 piedzīvojuma Ladoga Trophy skatāmākos posmus. Tāpēc šoreiz izbraucām no LR jau divas dienas pirms TR oficiālā starta, lai varētu apmeklēt skaistas dabas ainavas un vēstures pieminekļus, kas parastiem asfaltslīpējošiem tūristiem ir nepieejami. Mūsu devīze: ne dienas bez offroada.

No Izborskas uz Tosnu.

Kā jau tas pierasts, EU un Krievijas robežas šķērsošana ievilkās uz četrām stundām dēļ degvielas transportētāju rindas. Pēc Dzelzs cietokšņa apskates uzreiz pametām Pēterburgas šoseju un devāmies iekšā glubinkā, virzienā uz Pļusu. Nakšņojām jaukā vietā pie cara laikos mākslīgi izraktā ezera Barskoje.
Otrajā dienā pa offroadīgiem celiņiem apmeklējām ainavisko Pļusas stāvkrastu un interesantu izskalojumu meža vidū, ko izveidojis maziņš strautiņš. Aplūkojām lieliskas baznīcas drupas. Gar Lugas upes labo krastu pa vecu, smagu bezceļu cīnījāmies uz Austrumiem, taču izsisties cauri nepaspējām, nācās izbraukt uz asfalta, lai laikus nokļūtu otrajā naktsvietā pie Tosnas rumbas.

Caur Piķeru uz Aļohovščinas bivaku.

No rīta šķērsojuši pa braslu Tosnu veicām asfalta izrāvienu uz pirmo SS motodromā netālu no slavenās Piskarjovkas. Ātrais brauciens pa apvedceļu aprāvās iegriežoties pilsētā, kur sākās nopietns sastrēgums, līdz ar to pamatīgi pārtērējām laiku. Taču kaut ko no tehnikas, dalībniekiem un paziņām ieraudzīt izdevās. Tad atkal izbraukšanas sastrēgums, šopings Ašanā un ceļš uz Proto klases startu Lavnijā.
Uz turieni laidām offroadā pa taisno caur Maruju. Paspējām tieši laikā, lai novēlētu veiksmi tautiešu ekipāžām. Pēc Zeizu un Vansoviča starta aizlidojām uz finišu, no kura kājām bridām vairākus kilometrus pa purvu pretim dalībniekiem. Te sastapām vairākus Latviešu līdzjutējus, kuri nebija vīlušies, mūsējie etapu nobrauca teicami.
Tikmēr laiks samaitājās un pa Murmanskas šoseju uz nakšņošanu pie Aļohovščinas braucām pa lietu un tumsu.

Gar Pogrankondušiem uz Vidļicas grīvu.

Noskatījušies divus SS un aktīvo līdzjutēju tingeļtangeļus Tikšas purvājos, devāmies uz nākamo SS Poga, pie Karēlijas republikas robežas, kurš slavens ar ļoti grūto pieejamību skatītājiem. Tas kārtējo reizi apstiprinājās. Paceļojuši kājām ap 10 km pa mežu un purviem, sportistus tā arī neieraudzījām.
Nu vajadzēja pasteigties, lai laikus paspētu ierasties uz divu nakšu bivaku Lādogas krastā. Priecēja, ka saulīte lutināja dalībniekus un milzu līdzjutēju barus ar jauku laiku. Dinamiskas ātrumsacensības pa ezera ūdeni un piegulošajām kāpām sagādāja patiesu baudījumu. Bija interesanti aplūkot līdzjutēju tehniku, izdarības un dīvainības.
Dienas formāts, kad viss sakoncentrēts viena kilometra zonā, dod plašas komunikācijas iespējas. Tās tika izmantotas pārrunām ar organizatoriem, reidu aprakstošajiem žurnālistiem, Krievijas un Igaunijas trofi līderiem un veterāniem. Tikāmies ar vairākām Latvijas off ceļotāju grupiņām.

Uuksa.

Saule palika Vidļicas pludmalē, bet mēs līstot lietum ripojām uz Ziemeļiem, ar mērķi apskatīt SS pie Vepsiljampi un Uksunjoki brasliem.
Skaistie skati uz daudzajiem paduniem un vēsturiskajām somu dzirnavu un aizsprostu drupām lika aizdomāties par esības lietām.
Jau kuro braucienu pa Krieviju, redzot, kādas skaistas foreles vilka vietējie makšķernieki straujajā upē, nācās nožēlot, ka mūsu off kompānijā nav kārtīgu makšķernieku. Taču galvenā dienas odziņa bija smagais off posms gar Uuksas labo krastu, kurš kādreiz bija sporta posms. Tur braucot mēs guvām īstu bezceļu baudījumu. Lietā tika liktas vinčas ar visiem pagarinātājiem, velkamie striķi, praktiski viss offaprīkojums. Pret karalaiku šķembu pildītā, ceļam pārkritušā kokā tika nobeigta zāģa ķēde. Sākās problēmas ar Jāņa Patrol. Diemžēl lauka apstākļos tās nebija atrisināmas un vakarā sapulcē, pie ezera ar dīvainu nosaukumu – Lohu, Jānis ar Uldi pieņēma grūtu, bet pareizu lēmumu, pa auto saudzējošākiem ceļiem atgriezties civilizācijā.

Akmeņu ezers un ūdenskritumi.

No rīta mūsu, nu jau mazākā kompānija devās apraudzīt vienu no atraktīvākajiem SS akmeņu ezerā. Tad apmeklējām nometni pie Manerheima līnijas un devāmies uz OTT iecienītu naktsvietu ainaviskā pussalā pie Roukojarvi ezera.
Nākošās dienas atraktīvajā posmā pie Kulismaijoki ūdenskrituma dāmas nodarbojās ar dīvainu mērkaķu un vīrišķīgāko organizatoru kailfoto sesiju, tikmēr sportiskie kungi skraidīja pa akmeņainajām kraujām un palīdzēja nogurušajiem trofisportistiem ar vērtīgiem padomiem.

Impilahti klintīs.

Nākošais apmeklējuma mērķis – Hunnukas pussala, kur bija jāapskata vecā Somu karabāze. Brauciens pa akmeņainu, brīžiem triālam līdzīgu klinšainu celiņu sagādāja īstu bezceļu baudu. Pluss vēl skaistie Ziemeļlādogas šēru skati. No gaidītā vēsturiski tehnogēnā objekta apmeklējuma gan praktiski nekas nesanāca, jo viss iznīcināts, un tikai klintīs izkaltās ejas un bunkuru pamati vēl liecina par to esamību. Toties brīnišķīgie dabas skati no klinšu virsotnēm un labais offroads kompensēja šo vilšanos pilnā apmērā. Tālāk ceļš ar dažu ūdenskritumu apmeklējumu nākošās bāzes virzienā.

Nakts brauciens uz Bobrovskoje.

Garais pārbrauciens uz pēdējo SS ievilkās, jo apmeklējam vairākus ūdenskritumus un pamestu radioaktīvo pētījumu bāzi. Līdz ar krēslas iestāšanos devāmies kārtīgā mālu bezceļā pie Jastrebinoje, tur iekūlāmies Proto trasē ar no tā izejošām sekām. Pēc vairāku stundu cīņas tomēr nakts vidū laimīgi atradām neaizņemtu vietu pie ezera, kur rīta saulītē apžūstot varējām izpētīt un novērst nakts piedzīvojuma sekas.
Apmeklējām pēdējo SS pa elektrolīnijas klintīm, lai varētu apsveikt letiņus ar pirmo divu vietu iegūšanu prestižajā PROTO klasē. Pēcpusdienā ieradāmies uz noslēguma baļļuku Lādogas krastā. Kā jau vienmēr tika apbalvotas daudzas nominācijas, sekoja jauks koncerts ar uguņošanu.
No rīta startējām mājup. Izdevās atrast alternatīvu šausminošajai 10-12 stundu degvielas vedēju rindai Burjačkos un palīkumojuši pa Igaunijas mazajiem īsceliņiem atgriezāmies Dzimtenē.

Pārpublicēts no: www.offroadtt.com

Leave a Reply