SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

Ekspedīcija Krima noslēgusies

OTT grupas 11 latviešu ceļojums uz Krimas pussalu četrās mašīnās veiksmīgi noslēdzies. Astoņpadsmit dienās pa četrām valstīm kopumā nobraukti ap 6000 km, no tiem ap 1500 pa bezceļiem. Offroadā apceļota praktiski visa kalnu Krima, Kerčas un Tarkanhutas pussalas, Melnās un Azovas jūru piekrastes. Apskatīti arheoloģiskie, speleoloģiskie, dabas un vēstures objekti. Pabūts četrās ekskursijās pa mega objektiem: pilnīgi saglabātā Stratēģisko atomraķešu karabāzē- muzejā, zemūdeņu remontbāzē – atomieroču glabātuvē – muzejā, milzīgajā Krimas atomelektro stacijā, kura tiek gatavota nojaukšanai un mamutu alā.
Tikai viena nakts, dēļ lietus, tika pavadīta motelī Baltkrievijā, deviņas pie jūrām, pārējās pie upēm un kalnu strautiem teltīs, mašīnās vai vienkārši ārpus tām.
Gaisa temperatūra Krimā dienā turējās ap 30-37 grādiem, ūdens Melnajā jūrā mainījās no 18-24, Azovā ap 25. Nodarbojāmies ar offroadingu, ekskursioningu, degustacioningu, daivingu un šnorkelingu.
Bezceļā, pateicoties Krimas kluba laipnajam aicinājumam, guvām neaizmirstamus, brīnišķīgus iespaidus par šo apvidu un cilvēkiem. Bez viņu palīdzības ceļotājiem no malas iekļūt kalnos ir gandrīz bezcerīgi. Bija sagatavotas trīs grūtības pakāpes trases, pa zaļo brauca arī viens subaru, dzeltenā jau bija interesanta nopietnai pilnpiedziņai, mēs izvēlējamies sarkano, pašu grūtāko, kuru arī visu pieveicām, līdz ar to iegūstot patiesu atzinību un cieņu Krimas kalnu braukšanas speciālistu acīs. Milzīgs paldies Krimiešiem par ieguldīto darbu pasākuma veidošanā un izcilo uzņemšanu. Paldies Kerčiešiem par atbalstu un palīdzību viņu pussalā. Paldies visiem trofi dalībniekiem par labvēlīgo un pozitīvo attieksmi.

Virziens – Kinburna.

OTT grupa četru ekipāžu sastāvā devās ceļojumā uz Krimu pa diviem maršrutiem: pirmā , jeb Bučačas grupa izbrauca jau 03.06. un caur PL uncaur UA Ternopoles apriņķi devās uz tikšanos ar 3030 grupu, kur izbrauca 06.06. un laida pa taisno caur BY uz UA vidieni- Pervomaiskas ciemu, stratēģisko raķešu bāzes tuvumā. Plānotā tikšanās notika precīzi prognozētajā vietā- Migijas ciemā pie Dienvidu Bugas. Tālāk caur Hersonu izbraucām uz Kinburnu, šauru zemesstrēli starp Dņepras ļimanu un Melno jūru, kur varēja izbaudīt sen negūtu iespēju braukt pa pludmali. Dienvidu iedzimtajiem vēl jūra par aukstu, cilvēku tur vēl nebija, mob.zonas arī, tāpēc sajutām patīkamu atrautību no civilizācijas važām

Apkārt Tarkanhutai.

No Kinburnas uz Tarkanhutas pussalu jau Krimā. Stāvkrasti ar maziem līcīšiem. Robežjosla, nostaļģija pēc lokatoriem, nekas nav mainījies no 1977 gada. Jūra jau siltāka. Viena nakts. Disko grupa daivo uz nogrimušo kuģi. Vilmārs šnorkelē mīdijas. Laižam uz Eipatoriju, vakarā jābūt pogranzonā Kačā uz reģistrāciju X Krim trofi ekspedīcijā. Kaimiņi nometnē harkovieši, patīkami kontakti ar kolēģiem.

X Krim Trophy 2012 sākums.

Sākās viss ar administratīvo un tehnisko komisijām, kuras tika veiksmīgi izietas. Atpūtas bāzes vadonis ierādīja nometnes vietu Melnās jūras mālainā stāvkrastā, kurš bija apmēram tikpat augsts kā mūsu Jūrkalnē, tikai daudz intensīvāk brūkošs.
Brīfingā organizatori sīki izskaidroja pasākuma formātu, uzdevumus un kārtību. Saņēmuši pirmās dienas trekus apspriedām brauciena plānu un padraudzējušies ar kaimiņiem tumšā dienvidu naktī gājām pie miera.
Iebraukšanās diena norisinājās visiem dalībniekiem pa vienu trasi, bez īpašām off grūtībām, apmeklējot tādus slavenus Krimas tūrisma objektus, kā lielāko alu pilsētu Mangup, seno cietoksni Eski Kermen un alu klosteri Šuldan. Nakšņojām pie kalnu strauta.

XKT 2 diena

Brauciens pa kalniem no Mangup uz Ai Petri gar Krimas lielo kanjonu. Bezceļš ievērojams ar to, ka tā bija SUZUKI markas gāšanās diena. Diemžēl mazo mašīnīšu glābšanas procesā traumu guva Vilmārs un uz pāris dienām nokļuva slimnīcā. Tad pa asfaltu uz Krimas kriminālo galvaspilsētu Jaltu, Bezdelīgu ligzdas apmeklējums un caur degušo mežu pa ēbreju taku uz nakts vietu Ai Petri.TLC bildes:

XKT 3 diena.

Šī diena mums bez Vilmāra un Evijas, kuri Simferopoles slimnīcā gaida izmeklēšanas rezultātus. Dienas nobraukums nedaudz pāri 100 km, kā parasti, tas aizņēma ap 10 stundām ieskaitot interesantās apskates vietas. Maršruts pa Jaltas Jailu mūs veda gar skaistām, stāvām ainaviskām nogāzēm līdz Kemal Egerek virsotnei, kur pagriezāmies uz Bahčisaraju. Iebraucot mežainajā Ziemeļu nogāzē ākmeņaino treku nomainīja mālainas, slidenas rises. Tur nācās pacīnīties un izmantot visu 4×4 vadīšanas meistarību, lai veiksmīgi tiktu cauri. Daudz bija stūrmaņu darba meklējot braucamākās trajektorijas. Pie iespējas peldējamies ūdenskrātuvēs. Ieradušies Bahčisarajas rajonā apmeklējām svēto kalnu Bešik Tau, alu pilsētu- cietoksni Čufut Kale. Nometnes vieta bija izraudzīta skaistā Bogaz sala ielejā, kurā atrodas slavenā Bahčisarajas mengīra un skaista ala.
TLC foto:

XKT- 13.06

Kā jau tādos datumos, rīts sākās ar zīmi-ērču uzbrukumu. Devāmies trasē un sarežģītā orientēšanās posmā apdzinām pārējos dalībniekus no sarkanā maršruta braucējiem. Skaists mežs, foršs treks, pēkšņi mazā peļķītē iesēdāmies. Velkot vinču ieraudzīju, ka labais priekšējais ritenis uz diska, galīgi tukšs, kamēr skatījos, arī labais pakaļējais nosēdās. tikmēr piebrauca pārējie, tiem tas pats, labajā pusē riteņi cauri. Bijām uzrāvušies uz tā saucamajiem “šipiem”, kuri Krimas kalnos salikti lielā vairumā. Kopumā sadūrās ap 15 riepām. Jāpiezīmē, ka katru dienu trasi atvēra orgu mašīna, kura izbrauca arī šo posmu, tiesa ar SIMEX riepiņām, kurām asumi cauri neizgāja. Labi, ka bija paņēmušies riepu remonta striķi un instrumenti. Savilkuši striķīšus caurumos, devāmies uz Simferopoli remontēties nopietnāk. Maksims, pasākuma vedītājs, mūs pavadīja līdz darbnīcai un ļoti zolīdi visiem uzsauca bezmaksas remontu. Loģiski,ka dienas bezceļu plāns izpildīts netika. Toties paspējām uz interesantu ekskursiju mamutu alā. Vakarā atvadu ballīte no Disco ekipāžas, kurai atvaļinājums beidzās un jābrauc mājup.
TLC foto

Klips no Defendera ekipāžas safilmētajiem materiāliem.

Turpinājums sekos, pārpublicēts no offroadtt.com

Leave a Reply