SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

Stāsts par vinčām

Neuzskatu sevi par ārkārtīgi pieredzējušu bezceļu braucēju, taču šo to dzīvē un dublī redzējis esmu, tamdēļ vēlos padalīties savās pārdomās par tēmu, kas ir diezgan svarīga katram džipa īpašniekam – vinča.

Pirmais auto bezceļu piedzīvojumiem tika iegādāts pliks kā elkonis – pilnīgi nekāda aprīkojuma bezceļu pievarēšanai, ja neskaita „bobika” riepas. Pamazām Mitsu Pajero tika pie dubļu riepām, atsperēm un arī vinčas. Par vinčas nepieciešamību pārliecinājos diezgan ātri – pāris glābēju gaidīšanas reizes mežā un viss. Par vinčām zinot tikai to, ka griežas un velk, sāku ievākt informāciju un nonācu pie secinājuma – jāpērk to, ko var atļauties. Tā nu uz auto pašrocīgi tika uzstādīts plašās Ķīnas tautas republikas izstrādājums ar uzrakstu 12000 lbs – pilnīgs „no name”, iegādāts internetveikalā. Rezultāts – cita braukšana! Tajā laikā piedalījāmies dažādos braucienos tūrisma ieskaitē un varu teikt, ka šādiem mērķiem vinča kalpoja godam – lēna, skaļa un grūti izvelkama trose brīvspoles režīmā, bet palīdzēja gandrīz vienmēr. Izņēmums bija tās reizes, kad izdevās nosēdināt akumulatoru. Divu gadu lietošanas laikā vinča tika pārjaukta un iztīrīta vienu reizi, bet īpaši defekti netika atklāti, tāpēc vinčošanās turpinājās, kamēr auto tika pārdots.

Nākamais džips tika iegādāts jau zinot, ka pamatā tas tiks izmantots ikdienas braukšanai un pasākumu organizēšanai 4x4klubā. Šajā laikā jau bija ienākusies informācija par vinču ražotājiem, kuru produkcija bija ievērības cienīga un uz šīs mašīnas gribējās uzstādīt labu vinču. Izvēle krita uz ComeUp 9500 (precīzu modeli neatceros). Teorētiski mazliet par mazu Opel Monterey svaram, bet, tā kā sporta pasākumi nebija vairs prātā, ComeUp tika uzmontēts uz džipa. Sajūtas ar jauno vinču – tīšanas ātrums krietni lielāks gan slodzē, gan bez tās. Sākumā centos izmantot bloku, lai atvieglotu vinčas dzīvi smagākos gadījumos, bet ar laiku sapratu, ka tas nav nepieciešams, jo ComeUp lieliski tiek galā ar garā Monterey izviklšanu no visādām šausmām. Vēl viens pluss – šī vinča strādāja klusi un neizklausījās, ka tiņ pēdējos metrus savā dzīvē. Šo aparātu lietoju trīs gadus un ne reizi vinča netika pārjaukta un apkopta, kaut arī tika lietota diezgan daudz. Tāpat kopā ar šo vinču ienācās želejas akumulators, kas iespējamo vinčošanās laiku padarīja ievērojami ilgāku. Pēc tam vinča turpināja dzīvot uz cita auto, pirms tam nomainot gultņus. Oriģinālo trosi gan izdevās pārraut pirmā lietošanas gada laikā. Tāpat neizturēja releju bloks, kurš pēc trīs gadu slīcināšanas beigās tomēr sadega. Kopumā varu teikt, ka ComeUp bija ļoti laba un izturīga vinča.

Pusotru gadu un divus džipus vēlāk esmu nonācis atkal pie Monterey, uz kura ir uzstādīta vinča. Pēdējo gadu laikā vinču piedāvājums ir mainījies, tāpēc atkal aktualizējās izvēles jautājums un, pēc konsultācijas ar, manuprāt, ļoti pieredzējušu cilvēku šajā jomā, nonācu pie izvēles – Runva EWX9500Q. Skaidrs, ka ar šo auto sportā nebraukšu un vinča ir nepieciešama pašpalīdzībai, kā arī citu auto evakuācijai pēc iestigšanas vai avārijām. Vinča uz mašīnas ir uzstādīta nesen, tāpēc ilgtermiņa lietošanas pieredzes nav, taču varu teikt, ka jau esmu novērojis pozitīvas lietas – ļoti viegli izvelkama trose brīvspoles režīmā, liels tīšanas ātrums gan slodzē, gan bez tās. Tīšanas ātrums ir lielāks nekā iepriekšējai ComeUp vinčai, un tas ir svarīgi, jo vinča ir iebūvēta zem bufera – katru reizi pēc lietošanas trose ir pilnībā jāuztiņ uz ruļļa. Kā šīs ātrās vinčas elektromotors sadzīvos ar akumulatoru pagaidām varu tikai minēt, bet skaidrs, ka līdz šim nav izdevies nosēdināt mašīnā esošo želejas akumulatoru. Subjektīvais viedoklis par Runwa vinču – man patīk un es paļaujos uz šo izstrādājumu.

Rezumējot varu teikt, ka manis lietotās vinčas nav bijušas sliktas – katra no sava ražotāja, bet ne jau ražotājs ir tas, kas džipu izvelk no dubļiem. Šodienas globālajā tirgū ir skaidrs, ka gandrīz viss tiek ražots vienuviet, iespējams, Ķīnā, bet te jāsaka, ka katram ir jāizvēlas sev piemērotākais produkts.

3 comments to Stāsts par vinčām

  • Agnis Bisters

    Man uz Monterey bij Dragon Winch razojums ar 1200lbs. Iespejams sportam vajadzetu atraku, bet pat bez bloka vilka lauka no tadiem sudiem kur kadreiz butu gajis meklet meza izvedejtraktoru vai kapurnieku! 🙂 Speciga vincha ir laba lieta ja vinchojas ar pratu jo var gadities ka aizkeras aizmugurejais tilts un paliek pie celma! 😀 Sac ar vienu, vinchojies visu dienu! 🙂

  • Andris Vanags

    Pareizi – galvenais ir pieiet tai lietai ar pratu! 🙂 Sac ar vienu, vinčojies visu dienu! (Texta autors Krinkels).

  • Gabriels Žīgurs

    Ņem jebkuru vinču: ComeUp, Dragonwinch, Runva vai Warn – visas tās nostāsies vienuviet, ja nav galvas ar kuru padomāt. Sačakarēt var jebkuru no vinčām vai arī pašu auto uz kuras tā stāv. Arī vinčoties ir JĀMĀK. Tā arī savā ziņā ir māksla un ne visiem tā ir dota.

Leave a Reply