SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

Projekts Buhanka, УАЗ 37419 – Sākums (Nr. 1)

Labdien, šajā janvāra dienā! Vēlamies publicēt, salīdzinoši vēsturisku, rakstu sēriju par to kā mums gāja ar pirmo mūsu kopējo auto projektu. Tālajā 2011. gada rudenī ķērāmies klāt UAZ automašīnai.  Laipni lūgti iepazīties ar to kā mums, 3 čaļiem, kuru ikdienas nav saistītas ar auto labošanu, remontu un restaurāciju, gāja ar šo jocīgo krievu ražojuma automašīnīti. Rakstu sērijā būs 9 raksti, tiks publicēti secīgi, katru pirmdienu viens. Rakstos ir minēti vairāki personāži, bet galvenajās lomās ir – Ģirts, Renārs un Gints
Projekts, protams, ka ir noslēdzies. Mūsu Buhanka tika veiksmīgi notirgota uz Vāciju.

Baudiet!

Tālais – 2011.10.04

Cerams, ka spēšu visa projekta laikā nodokumentēt visu, ko izdarīsim, lai nākotnē varētu palasīt un pabrīnīties par mūsu uzņēmību un trakumu. :)

Aizsākās viss ar parastas trešdienas vakaru, kad saņēmu zvanu no Remo. “Klau! Tu taču sen jau gribi kaut kādu offroad hobiju, ne?”, “Protams! Ko Tu piedāvā?”, “Nu, parunājām ar Kojānu un zvanu Tev, vajag iepirkt UAZiku un taisīt augšā uz tipa Baikāla braucienu!”, “Oho! Nu, nezinu, bet izklausās jau labi! Kas, ko, kā?”, “Nu, patreiz jau tikai konceptuāla ideja, vai piedalies?”, “Konceptuāli – Jā!” :)

Nākamajā sestdienā bija smagas un ilgas pārrunas starp četriem draugiem (Es, Remo, Instigater un Kojāns), līdz nonācām pie slēdziena, ka visiem ir iespēja apdomāt iespēju piedalīties šajā avantūrā. Dedlains ir 1.novembris. Un Baikāls nav mērķis. Maksimālais mērķis uz ko patreiz ejam ir brauciens uz Karēliju apskatīt smuko dabu un baudīt Karēlijas republikas pilsoņu viesmīlību. Skaidri mērķi, skaidri termiņi. Sākam gaidīšanas svētkus. Pats jūtu, ka eksaitments palielinās ar katru stundu. Svētdienā ar Remo vēl aizšaujam apskatīties Latvijas Ralliju 2011 un vakarpusē jau braucam skatīties vienu Buhanku Varkaļos.

Tikko izvilkts УАЗ no priežu meža, riepās nav spiediena, bet izskatās pat vēl labi braucamas – runflat :)

Apskatītais eksemplārs ir ar modeļa numuru 37419, nogājis tikai 20’000 km un paša saimnieka pirkts Baltkrievijā. 7 gadus stāv piesliets zem priedes un gaida kad viņu kāds izkustinās. Saimnieks pēc viņa iegādes ir pārveidojis viņu par medību busiņu. Iztapsēta kabīne, salikti izlaižami soliņi, elektriskā lūka, papildus pečka, “attiņamie” logi u.c. sīkumi, kas nav standarta komplektācijā. Vienojamies par ciparu un dodamies prom. Nespējam nomierināties divas dienas un trešdienā jau zvanām saimniekam, ka ņemam ciet. Tas nekas, ka komanda vēl nav devusi ne jā, ne nē. Investējam patreiz savus līdzekļus un gaidām tāpat pārējos līdz 1. novembrim. Mēs ar Remo esam galīgi excited un ceturdienas pēcpusdienā dodamies pakaļ UAZam. Sarunājam evakuatora pakalpojumus, par labu cenu, ja kas, skatiet tel. numuru bildēs.

Pēc pāris stundām un nedaudz beigtiem nerviem, esam lepni УАЗ 37419 īpašnieki! :) Atjaunots birokrātijas zobratos 29.09.2011. Pēdējo reizi bija rādījies CSDD instancē 2003. gadā. Attiecīgi bija jau

Statoilā iepūšam vēju (Evakuatora pakalpojumi – 29991925)

izkritis no uzskaites un mums pārreģistrācijas process izmaksāja tikai 48 Ls. Salīdzinot ar citiem ss.lv sastaptajiem eksemplāriem, kuriem vēl bija nodokļu parādi, šis mums bija ļoti izdevīgs subjekts. Rezultātā cena 500 Eur un CSDD 48 Ls. Evakuatora izmaksas, lai paliek slepenībā. :)

CSDD Numuru salīdzināšanas telpās uz mums skatījās kā uz sazin ko. Puikas pat nezināja, kur atrodas šasijas numurs. Nācās man viņiem parādīt. :) Beigās šie galīgi apjuka un izsauca kaut kādu ekspertu, kurš tad ar klausuli pie auss ilgi bizoja ap mūsu brīnumu un kaut ko bubināja. Beigās piedāvāja pa 200 Ls mums pārrakstīt viņu kā Plašpielietojuma auto. Laipni atteicāmies un piekritām, lai nu paliek viņa iepiekš piedāvātais Kravas furgons ar 2 sēdvietām. Ieliksim pārējos beņķus paši. ;) Pašā CSDD ātri tikām galā ar formalitātēm, atbrīvojām iepriekšējo īpašnieku, kurš bija dikti steidzīgs, esot jāpaspēj uz tikšanos. Atvadījāmies ar rokasspiedienu un smaidu uz lūpām. Paši smaidīdami apsēdāmies un gaidījām tehnisko pasi. 5 min un rokā ir. Turētājs Remo, īpašnieks es. Man, kā Talsu novadā deklarētam cilvēciņam mazāka OCTA, Remo kā kūrortJūrmalas iedzīvotājam pienāksies Jūrmalas caurlaide – galīgi šiki mums UAZix izdarīsies. :)

Pēc attiecīgajām peripetijām Buhanka ir nogādāta Ēnas ielas karalistē, lai iemitinātos savā bāzes nometnē – Remo uzņēmuma ražotnē –  sausā betona izstrādājumu ražošanas telpās. Tātad, esam projekta sekmīgai uzsākšanai atraduši ideālu vietu auto atjaunošanai un “ķīlēšanai”, apkurināmas, gaišas un sausas telpas. Telpās pieejams daudz un dažādu instrumentu un iekārtu, kas ndrošinās mums efektīvāku, ātrāku un kvalitatīvāku UAZa atjaunošanu.

Tajā pašā vakarā jau ķērāmies klāt pie Buhankas atdzīvināšanas. Pieriktējām akumulatoram vadus no mana auto. Ielējām primārajā bākā 10 litrus degvielas un centāmies piešķilt. Nekas. Nešķilas nu nekādi. Ap šo laiku ierodas personāžs ar kļičku Zaļais. Šams arī bija klāt brīdī, kad evakuējām Buhanku no glaunās upes krasta Varkaļu mežos. Zaļais smaidīdams un ar neviltotu prieku ķeras klāt atdzīvināšanas procesam. Izskatās, ka patreiz viņam ir daudz vairāk excitementa par šo projektu nekā citiem, vēl domājošajiem, potenciālajiem memberiem. Kopīgi secinām, ka ātrumā nekas te nesanāks. Jāpārģērbjas, jāievelk UAZs sētā un jāķeras klāt nopietnāk.

Attaisām otro aliņu un ķeramies klāt. Sākam pirmatnēju motora uzbūves izpēti. Ātri apjēdzam degvielas padeves tehniku un ķeramies klāt reversajai inženierijai. Filtrs, sūknis, trubiņas. Darbs, sistas rokas, tad vēl bikiņ darbs un pēc 2.5 stundām UAZ iespurdzas – STRĀDĀ!! Nedaudz palecamies aiz priekiem, laigan, patreiz degvielas

Process jau bāzes nometnē

padeve ir nodrošināta ar kanniņu uz jumta un ražotnē atrastu šlauku kā degvielas padeves pievadu. :) Prieki nebija ilgi, pēc aptuveni 10 sekunžu darbošanās motors sāka vairumā izvadīt dzesēšanas škidrumu :( Pēc nelielas apskates, secinām, ka ventilators ir norāvies no ūdenssūkņa un “iebraucis” radiatorā. Šaise… Vecums un metāla nogurums dara savu. Ķērāmies klāt ventilatora demontāžai un saprotam, ka jādabū ārā arī radiators un jānomontē no motora korpusa ūdenssūknis. Šiem darbiem gan ķersimies klāt citu dienu. Remo jau bija pieķēries špakteļāpstiņai un uzjaucis nedaudz materiāla vienam caurumam arkā. Lemjam par to, ka vajag UAZu ievilkt rītdien telpās, pameklēt ss.lv radiatoru un noskaidrot, kur un cik maksā ūdenssūknis. Papildus tam jādodas uz HansaFlex uzštancēt jaunu degvielas padeves trubiņu no bāku pārslēdzēja līdz degvielas sūknim. Devāmies mājās, lai priecātos par dienas piedzīvojumiem un nedaudz atzīmētu.

Īsumā: UAZ 37419, 1999. gads, 2.89 L motors, 2 sēdvietas, 4×4, 7 gadus stāvējis, gada nodoklis 72 Ls. Patēriņš pat pēc papīriem – daudz. :)

Projekts Buhanka, УАЗ 37419 – Pirmie darbi (Nr.2)

Leave a Reply