SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

Projekts Buhanka, УАЗ 37419 – Daudzdarbs (Nr.5)

Uij, galīgi esmu sliktais džeks un neinformēju sabiedrību par Buhankas projekta aktualitātēm. Čaļi jau mani šausta vislaik…

Šoreiz noteikti, ka nesanāks tik detalizēts raksts, jo darbi sadarīti daudz un sīkumos neieslīgšu.

Sākšu ar to, ka izskatās, ka būsim tikuši galā ar kārbas niķiem. Aptuveni pusstundas darbiņš un saucamie “сухари” no kārbas tika izdabūti ārā. Kārba nav jānoņem, to visu var izdarīt piepaceļot auto, noņemot kārbas sānu vāku un operētjot ar āmuru un dažāda izmēra meiselēm. Protams, pirms tam nolejam eļļu, samīcam kārbā iekšā lupatas, lai neviens lieks štruntiņš kaut kur neiekrīt dziļumā un sākam darbus. Pa vienam suhariņam, vispirms pārlaužam to uz pusēm, kārtīgi sitot pa viņa vidus daļu. Nebaidās, cits nekas nesalūzīs, viņš tāds čugunīgs un trausls. Tikko kā ieplaisā, tad ar spicām knaiblēm knibinam pa gabaliņam ārā. Un lieta darīta. Tas par kārbu.

Pielabots, ar vīli, jaunais izpūtējs, jo oriģinālais no Purčika bodes nemaz neiet tā labi virsū, visur, kur vajadzētu. :)

Noņemti visi ripuļi, atdabūti vaļā trumuļi, kas ir vesela epopeja. Iesaku lasīt UAZ instrukcijas :) Viss beigās izrādās elementāri, ar M8 skrūvēm viņus var normāli nodabūt nost no tilta. Protams, atskrūvēt pirms tam viņu stiprinošās 3 skrūves aizņem daudz laika, spēka un WD40. :) Bremži izskatās pat ļoti labi, neko daudz neiespringstam un pēc trumuļu izpucēšanas un pretkorozijas apstrādes liekam tos atpakaļ.

Paralēli notiek tilta demontāža. Šis darbiņš mums aizņēma, man liekas, ka ~3 vakarus, noņemt, izjaukt, salikt, pielikt atpakaļ. Lāgas pārlasījām, apstrādājām ar pretkoroziju, katru otro lāgas plāksni samainījām vietām ar otras lāgas plāksnēm. Rezultātā UAZs stāv taisni, kas ir daudz labāk, nekā 7cm starpība. :) Priekšējam reduktoram nomainīta blīve, tas vairs netek un rada mums pamatotu prieku. Lai gan, jāpiebilst, ka neieskatījāmies kardāna “saļņikā”, izskatās, ka tas būs jāmaina, tur vēl kaut kas sulo, bet to var izdarīt neņemot nost tiltu. Tā pastāstīja mans pieredzējušais tētis. :)

Paralēli darbiem pie tilta notiek arī elektroinstalācijas darbi. Gints (tekstā minēts arī kā Zaļš(-ais)) kopā ar vienu paziņu Edgaru, kurš vienu piektdienu mums piebiedrojās palīdzēt, aktīvi nodarbojās ar aizdedzes sistēmas atjaunošanu. Vecie, sakusušie vadi no “elektropārvades līnijām” izrakti un apzināti. Iegādāts jauns, oriģinālais startera relejs un uzstādīts tam paredzētajā vietā. Dziļā naktī auto arī pielec un strādā, patreiz gan bez lādēšanas funkcijas, bet strādā. Visiem plati smaidi, kas noteikti arī ir plati, jo šīvakara darbus jestrākus padara dažādi stiprāki dzērieni. ;)

Kaut kad ap to laiku arī vēl piebeidzām visas arkas pucēt un apstrādāt. Principā kādu laiciņu mums dikti netīrie darbi jau ir beigušies, t.i. pretrūsas apstrādes, pucēšanas u.t.t. šmuce. Viss ir smuks un melns apakšā, reti kur var atrast kādu rūsas punktiņu. Visi esam dikti gandarīti par šito un gribās arvien ātrāk redzēt tehapskates protokolu. :)

Patreiz notiek darbi pie auto sagatavošanas krāsošanai. Ir izņemtas visas durvis, kuras pirms tam tika sataisītas, izlocītas, saregulētas. Strādā visi logi, atveramie, aizveramie u.t.t. Durvis izņemtas, atbrīvotas to rūsas pleķiem, apstrādātas ar zinc-zinc un gaida tuvākajās nedēļas krāsošanas epopejas sākumu. Mēs ar Gintu lielākoties tagad esam atroda Buhankas iekšpusē, kur nodarbojas ar auto elektriķa specialitātes apgūšanu. Kā jau minēju, ar aizdedzi mums viss ir OK. Nesen arī “izpīpējām” antīkā ģeneratora darbības principus un ar jauniegādāta releja (Argus) palīdzību esam automašīnā atjaunojuši lādēšanas funkciju. Problēma bija ierosmes ķēdē, dikti brīnos kā tas autoss pirms tam strādājis un dikti nebrīnos kapēc daudzi vadi bija sakusuši. :) Principā apzināti visi vadi, kas kur iet un ko dara. Tagad esam ebay gaidībās, jo mums no UK tuvojas jauna drošinātāju kaste, kura tiks uzstādīta UAZikā un kuram būs principiāli savādāka centrālā elektro daļa, ne tāda, kā to ir paredzējis ražotājs. Shēma jau sazīmēta, jārealizē tikai. ;)

Kas vēl.. āa.. mums tagad ir atjaunoti smuki diskiņi. Diski tika demontēti, aizvesti uz Krons Auto, kur mums viņus laipni atbrīvoja no vecajām riepām. Tad nogādāti uz S.B.C., kur mums tos laipni atbrīvoja no vecās krāsas, nogruntēja un nokrāsoja glauni baltus. Lai gan jāsaka, ka UAZ disku ražotājs par balansēšanu nav domājis, diski principā ir drausmīgi un sāku domāt, ka tomēr jāsāk meklēt Suzuki diski.

Vienu problēmvietu gan vēl atradām, šofera puses kāpslis, pirmais. Tas ir galīgi caurrūsējis, bet nu, jau ir idejas un drīzumā taps risinājums kā to novērst pat neparādot automašīnai metināmo aparātu. :) Paralēli tam vēl arī atklāts, ka būs jāpiestrādā pie jumta malām, Buhankas rūpnīcas darbinieki ar precīzu roku nav izcēlušies un konstrukcija ir tāda, ka principā jāatbrīvo visa vieta, kur jumta mala savienojas ar virsbūves malu no hermētiķa un krāsas. Jāatbrīvo no rūsas un jāhermetizē pa jaunu. Renārs jau šo darbu ir uzsācis. Nodarbojāmies arī ar bremžu atgaisošanu, vesela epopeja. Gandrīz 2 L DOT eļļas jāpatērē kamēr to atgaisošanu labi izveic, bet nu, amats rokā un prieks par padarīto. Lai gan mani šodien sašāva viens komentārs iepriekšējā rakstā par to, ka DOT eļļu nevajagot izmantot. Saēdot gumijas. Jūsu viedoklis? Vai tiešām pūst visu ārā un meklēt kādu pareizāku eļļu?

Un nu pats galvenais, visas bildes, kuras ir tapušas kopš iepriekšējiem rakstiem. Sorry, bet viss uzņemts ar HTC HD2. Bildēs redzamā apkārtne ir mūsu siltā, gaišā un aparātiem, štrumentiem aprīkotā “garāža” par kuru liels paldies mums jāsaka Renāram un SIA “Antbūve” Bez šitā nu nekā…

Leave a Reply