SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

Projekts LuAZ, ЛуАЗ 969M – Beidzot uz kājām (Nr.3)

27.04.2012

Sveicināti tie, kas sen gaida rakstu! :) Renār, Gint – Jā, beidzot ir! :) Viss ir kārtībā un dzīvi esam. Protams, ilgi, ka nekas nav rakstīts. Visu laiku tas tik vien darīts, kā skrūvēts, rautas vītnes, metināts, sisti un dedzināti pirksti, depresija nomainīta ar sajūsmu un otrādi. Tātad, centīšos hronoloģiski un secīgi aprakstīt apdarītos darbus un ieskicēt mūsu patreizējo stāvokli šajā projektā.

Tātad, pēdējais, kas Jums tika atrādīts

ir LUAZika korpuss pēc smilšstrūklas un nogruntēts. Varu jau pačukstēt, ka šovakar šamējais pats nostājās uz saviem ratiem. Tātad – viss apakšā ir izdarīts! :) Viss, rakstu beidzu! :)

Nu, labi, tātad:

Sākšu ar to, ka pēc strūklas sapratām, ka nāksies veselu kaudzi ar dažādām malām griezt nost un metināt jaunas vietā. Visi sliekšņi un aizmugurē grīdas beigas. Tas ar SIA “Antbūve” darbinieka Edgara palīdzību tiek veiksmīgi izdarīts un Edgars arī ar lielu meistarību mums sagatavo metāla detaļas, kuras likt nogrieztā metāla vietā. Kādā no nākamajām dienām stumjam bundžu pie kaimiņu Igora un metinām to visu klāt. Turpat arī tiekam vaļā no visām nolauztajām skrūvēm, kuras palikušas virsbūvē. Igors ir meistars šajā jomā, cepuri nost! Iztīrām vēl lielās tiltu stiprinājumu vītnes. Pēc virsbūves apmetināšanas tā tiek mājās un tiek sānos noslīpēta un nogruntēta metināšanas vietās. Tad tā tiek likta otrādi, lai tā arī paliktu ilgu laiku. Tuvākajās dienās apakša tika nopūsta ar “grubuli”. Viss ir forši un, attiecīgi varam ķerties klāt kopā likšanai. Aptuveni tajā pašā laikā saprotam, ka arī tilti, kardāns un visas lielākās piekares detaļas ir jāstrūklo un jāgruntē. Nu, ko, meklējam augšā vecos kontaktus un Kaspars no SIA “S.B.C” atkal patīkami izpalīdz. Šoreiz detaļas riskējam laist cauri aparātam no kura tās iznāk skaisti tīras. Tipa konveijers-strūklotājs, ar skrotīm. Viss ir kārtībā un Kasparam tiek kaut kas garšīgs. :) Detaļas tiek nogādātas atpakaļ bāzes vietā un nogruntētas. Paralēli pa vakariem tiek pucēts aizmugurējais reduktors un jaukti, tīrīti riteņu gala reduktori. Izjaucot vienu reduktoru, saprotam, ka ir piii… iekšā viens gultnis ir izjucis un paārdījis abus reduktorus. Attiecīgi, saprotam, ka jāmeklē zobrati, gultņi, “saļņiki”. Labi, ka pārējos reduktoros viss ir OK. Visi izjaukti, izmazgāti, izpucēti. Super. Stellējam klāt tiltus un kardānus. Tiek pirktas jaunas skrūves un uzgriežņi visām vietām, kurām tik var atrast veikalos jaunas skrūves un uzgriežņus. Visi stūres sistēmas āboļpirksti tiek ar rokām pārlasīti un sastellēti kopā ar jaunām putekļu gumijām. Baigā ņemtne, bet nu gandarījums patīkams. :) Tiek piekabināts arī aizmugurējais, centrālais reduktors, tīrs un smuks pie nopucēta un nokrāsota kronšteina. Arī kardāns tiek likts galdā. Pāris vakari mums ar Gintu tiek pavadīti pie reduktoru salikšanas un tie paši vakari Renāram paiet ievelkot Luazikā bremžu sistēmas trubiņas un citus šķidrumu vadus. Sanāk viņam labi un jaunās, spīdīgās “cuprum” trubiņas izskatās ļoti pieklājīgi. Secīgi tiek likti klāt galu reduktori un kabinātas klāt pusasis. Pirmā tiek pabeigta aizmugure. Protams, arī bremžu trumuļi, loki un rokas bremze.  Ņemšanās jau baigā, bet patreiz uz to atskatāmies jau ar smaidu. :) Pa vidu tam visam esmu aizbraucis vienu weekendu līdz Siguldai pēc pāris detaļām. Rezultātā es no Siguldas izbraucu ar vienu veselu gala reduktoru, degvielas bāku un pāris putekļu gumijām. Tas viss pa 30 Ls. Rezultātā top priekšējie reduktori un tiek pucēta un krāsota jaunā bāka, lai gan nedaudz buktēta, bet būs labi. Vecā ir bijusi labi sista un lāpīta, bet tik un tā tek. Pa šo laiciņu esam arī tikuši pie jauniem priekšējiem amortizatoriem par tīru paldies. Jauki, Igors rullē! :) Paši arī atjauninājuši esam aizmugurējos amortizatorus, jo redz oriģināli tikai derot, neko citu tur likt nedrīkstot.

Šodien atklājām jaunu veikalu – “Taurija”, Lienes ielā 2, kurā, izrādās ir pieejamas diezgan daudz ZAZ/LUAZ detaļas. Margriet’s iela un purčika bode var iet atpūsties. Iegūstam divus trūkstošās priekšējo pusasu putekļu gumijas un vēl dažus sīkumus. Vakarā ķeramies pie darbiem ar mērķi autiņu, beidzot dabūt uz paša ratiem. Pēc stundām divām tas arī ir izdarīts un gandarījums ir dikti liels. Pat strādāt tālāk vairs negribās. Kā tas tika izdarīts? Nu, par to mēs ilgi domājām, t.i.,  kā to izdarīt. Beigās ar diviem pacēlājiem izdabūjām viņu ārā sētā. Tad piesējām pie abiem tiltiem garu trubu, nu tā, lai viens gals priekšā un otrs aizmugurē. Tad abos galos pacēlāji. Pacēlām augšā, ar rokām apvēlām otrādi un nolaidām lejā. Elementāri! :) Nu, izskatās jau glauni, tāds liels, agresīvs un mums liekas, ka daudz augstāks nekā bija. :) Principā, pēc tam tikai pārspriežam tālākos plānus un dodamies pa mājām, kaut kā tomēr šovakar nav… Pārspriežam arī par Buhanku…

Nu, tad tagad pats galvenais – bildes un arī viens video, cerams, ka hronoloģiski:

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”68″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”150″ thumbnail_height=”150″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”30″ number_of_columns=”3″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Parādīt slīdrādi]” order_by=”alttext” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]Transportēšanas īpatnības

Leave a Reply