SĀC AR VIENU - VINČOJIES VISU DIENU!

Mūs atbalsta

Seko mums

Info


Road pasākumi - pasākumi kas domāti visiem auto tipiem. SUV pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto. Offroad pasākumi - pasākumi kas domāti 4x4 piedziņas auto (ar pazemināto pārnesumu vai vinču).
Quad pasākumi
- pasākumi kas domāti kvadracikliem.

Iesakām

http://www.go4speed.lv/

geocaching

Geoveikals

Atbalsti Baikāla ekspedīciju!

4x4klubs.lv

Projekts LuAZ, ЛуАЗ 969M – “Ja jau otrs, tad jau ‘točna’, ka hobijs…” – Starts un pirmie vakari (Nr.1)

Pārpublicējam no vēstures arhīviem nākamo trīs biedru auto hobija projektu.

2012.02.22

Ilgi sēdēju un blisinājos ekrānā, domāju kā lai sāk šo rakstu, šo projektu un vispār, ko lai uzraksta. :) Tad nu, atradu tādu spilgtu citātu, kuru mēs pa nedēļu, kopš projekts jau ir sācies, varam jau pierādīt vairākas reizes.

Пожалуй, только человек, начисто лишенный эмоций, остается равнодушным, когда этот автомобиль с ревом движется по улицам города. Неизменной улыбкой реагируют на него граждане всех возрастов и сословий…

Gan jau, ka nevienam no lasītājiem nav grūtību ar krievu valodu, un izlasot šo citātu, tomēr, sejā iezogas neliels smīns. :) Tad nu centīšos aprakstīt mūsu pirmās emocijas un pirmos vakarus ar LuAZiku.

Man liekas, ka tas bija 8. februāris 2012. gadā, kad sazvanījāmies ar Renāru un ātri noreaģējām uz vienu, jocīgi noslēptu, ss.lv sludinājumu. Čalis it kā pārdod, it kā nē, bet it kā grib mainīt pret auto piekabi LuAZ autiņu. Sen jau par šo aparātu štukojām un prātojām. Sazvanām kontaktpersonu un dodamies ceļā. Čali savācam Avot’ielā un dodamies tālāk uz Ulbroku.

Pirmā tikšanās

Piebraucam pie kādas sētas un, skat, tur jau VIŅŠ stāv! Bēdīgs, apsnidzis un dzeltens. :) Tikko pie viņa piegājām un minūti apskatījām, tad uzreiz arī sapratām, ka šitik labi saglabājušos modeli mēs neviens vēl nekad neesam redzējuši un neredzēsim, ja nenopirksim paši un neiepūtīsim otro dzīvību. Tad nu ar lielu izbrīnu un nevainīgām sejas izteiksmēm izpētījām visas maliņas un stūrīšus. Ar čali sākam diskutēt, ka nu, redz, tur Renāra www.antbuve.lv teritorijā ir pieejama auto piekabe un ka vajag aizbraukt apskatīties, varbūt sanāk darījums/maiņa. Čalis ar nav tāds uz mutes kritis un piekrīt, lai tik aizvedot viņu, atpakaļ pats tikšot. :) Mēs – OK. Braucam. Ierodamies bāzes vietā un plēšam vaļā pusiebrukušo metāla garāžu, lai atrādītu piekabi. Čalis: “Oooo… tā jau man pa lielu!”. Mēs uz pakaļas.. wtf?! Tiripiri, bet nu, beigās viņam to piekabi nevajag un sākam vilkt no šamā ārā LuAZa cenu. Nonākam pie 260 Ls. Nedaudz izbolām acis, jo mums tas liekas kosmoss. Nu, neko. Pastāstam, ka sestdien mums ir plānots braukt skatīties uz Siguldu vienu LUAZu kaudzi, kuru čalis tirgo dikti lētāk, tipa visus pa 500 vai tmldz. Kungs neko daudz nepīkst un mēs no viņa mierīgi atvadāmies ar solījumu, ka sestdien piezvanīsim par mūsu lēmumu, tipa, lai patreiz pierezervē autiņu mums.

Sestdiena ir klāt un ar Buhanku dodamies uz Sarma 2012. Tuvojas Sigulda, sazvanām to LuAZu tirgoni un braucam ciemos. Ierodamies, viss OK. Ieraugam pirmos divus eksemplārus un saprotam, ka Ulbrokas variants ir “nullīte” salīdzinājumā ar šiem eksemplāriem. (protams, jāpiemetina, ka šeit lielākā daļa bija 969A modeļi) Apskatām pārējos dzelžus un sākam diskutēt par cenām. 300… 400… 450 Ls… wtf?!!? Ko tad šis pīpē? :) Bet nu, labi, sākam nojaust šīs tirgus nišas specifiku un jau kārtējo reizi pie sevis pozitīvi piebilstam, ka esam ielekuši pēdējā vilcienā ar šādu, PSRS auto restaurācijas hobiju. Čalim tā arī pasakām, ka “miljons kosmoss” un vienojamies, ka gan jau kaut kāds darījums ar viņu sanāks, jo rezerves daļas viņam ir DAUDZ! Tur tiešām vēl paciemosimies sakarā ar nepieciešamajām detaļām. Papildus tam, apskatām, kas vēl viņam tur ir. Nu, šis kungs arī ar šo hobiju, izskatās, ka nodarbojas. Stāv pilnīgi svaigs pirmais ZAZiks. Uhh.. Tad vēl netālu esot, bet neredzējām, 197x. gadā iegādāta jauna Ņiva, aizvesta uz Tukumu un nekad arī nav izbraukusi no šķūņa. Kaut kad šogad tikai no Tukuma “izrakta”, slabo? :) Tad vēl ārpusē divi kombi Moskviči, viens kārtīgs longlowride amerikānis… un šis viss zem sniega. :( Nu, labi, atvadāmies no kunga, lecam Buhankā un pirmais ko Renārs dara ir zvans Ulbrokas LUAZam. Tiripiri un 10 Ls vēl nokaulēti. Tātad, esam vienojušies par LuAZ ’88. 969m iegādi. Juhūuu!! Brauciens uz Ralliju izskatās, ka briest arvien jautrāks. :)

Pirmdiena klāt, dodamies uz Ulbroku. Esam ekipējušies ar antbuve.lv busiņu, kurā iemestas pāris štropes, tirkšķināmās, un Renāra sagatavotas divas sliedes, kuras piesliet pie kravas kastes. Ierodamies Ulbrokā. Sākam ņemties gar Luazu un cenšamies viņu iedarbināt, ar domu, ka pats varētu izbraukt no piesnigušā pagalma un tikt iekšā kravas kastē. Čiks un nekā. Stutējam viņu pie striķa un velkam ārā no sētas ar busu. Dikti nomocījāmies jo daudz sniega, tomēr, un kādas minūtes 30 ņēmāmies kamēr izdabūjām no viņu sētas uz ielas. Tad sākās citi

Roku darbs. :)

prieki, domājām, ka varēsim ievilkt. Arī nekā. Labi, likāmies vienā šķērsielā pie malas un sākām stutēt viņu kravas kastē. Risinājumu izdomājām labu un nepagāja, atkal, ne 30 minūtes, ka ar pašu rokām bijām viņu ievilkuši kastē. Jau noguruši, bet nu, ko darīt. :) Lecam visi busā un braucam uz CSDD veikt pārreģistrācijas darbus. Iestādē viss norit tā kam tam jānorit, vienīgais, kas mūs pārsteidz numuru salīdzināšanā ir tas, ka autiņu fotogrāfē, no visiem iespējamajiem rakursiem. Nu, labi, kas tad mums, lai jau tiek. :) Pārreģistrējam bez kādiem precedentiem un spiežam Jurim roku ar solījumu, ka kaut kad vasarā uzzvanīsim un aizbrauksim atrādīt to kā mums ir izdevies projekts. Sagaidām siltu tehnisko pasi un paspiežam viens otram svinīgi roku, sak’ “Apsveicam!” :) Tad caur picēriju dodamies uz bāzes vietu, lai ievietotu aparātu telpās. Pa ceļam izskan no manas mutes: “Ja jau otrs, tad jau ‘točna’, ka hobijs…” Piebrauc arī Gints (a.k.a Zaļais) un ar lielu smaidu ievērtē jauno projekta upuri. :) Dodamies pa darbiem, lai vakarā atkal atgrieztos un ķertos klāt pie kāda izbrauciena un sastādītu pirmos darbu plānus. Vakarā esam veiksmīgi pat viņu piešķīluši un izbraukuši pāris līkumus, viss grab un čīkst, vismaz aizmugurē.. kaut kas tur ir slikti. Bremzē tikai viens, priekšējais ritenis, bet tā visas gaismas pat strādā! :) Tenti noņemam, krēslus jau izņemam un visādi citādi, cik nu pirmajā vakarā varam, esam aptīrījuši Luaziku, lai iegūtu pirmos iespaidus par potenciālajiem darbu apjomiem.Tā arī, visumā, beidzam pirmdienas vakaru.

Tiekamies piektdienā, nu, jau izlēmuši, ka šim projektam ir jāķeras klāt pa nopietno un jāveic kārtīga pārjaukšana un restaurācija. Pirmās stundas paiet motora demontāžai. Iet viegli, bez kādas aizķeršanās. Tad ķeramies klāt pārējām virsbūves detaļām, lai varētu gāzt visu to aparātu uz sāniem un ķerties klāt piekares demontāžai. Skrūves ieēdušās, mīkstas, laužas nost, “nojājas”.. ehh.. ar Buhanku bija kaut kā vieglāk. :) Beidzot esam viņu apgāzuši uz sāniem un ķeramies klāt piekares demontāžai. Nu i’ nafig… :D :D :D Man liekas, ka kādas stundas 4 mēs točna mocījāmies. Izsaucām pat restaurācijas guru Igoru, kas mūs pacienāja ar pneimatisko atslēgu, dažādiem spēcīgākiem instrumentiem un, protams, padomiem, kas varētu palīdzēt atskrūvēt 8-as tilta stiprinājumu skrūves. Rezultātā – 2 nolauztas un 6 normāli atskrūvētas. Salīdzinoši pozitīvs rezultāts, mums vismaz, liekas. :) Viss pa reizinātājiem, stāvam un blisināmies, nevaram saprast kāpēc to darām. :) Vakars jau dziļš. Sākam vākties kopā, lai visa vakara gaitā saražoto stuff varētu salikt pa noliktavām un plauktiem. Dodos mājup, Gints ar Renāru vēl paliek kādu laiciņu pajaukt nost salona daļu, vadus u.c. stuff.

Principā, šonedēļ auto jau ir gatavs apakšas pucēšanai. Piektdien ķersimies klāt. Ir iegādāta arī smilšstrūklas pistole, tā kā nu, piedursimies pa nopietno. :)

Zemāk, protams, bildes:

Leave a Reply