Zobsiksnas nomaiņa.

1 – Sveču vadi, sveces; 2 – sānējais motora vāks; 3 – ģeneratora, stūres pastiprinātāja ķīļsiksna; 4 – kloķvārpstas skriemelis; 5 – augšējais zobsiksnas apvalks; 6 – apakšējais zobsiksnas apvalks; 7 – paplāksne; 8 – spriegošanas rullītis; 9 – spriegotājrullīša atspere; 10 – zobsiksna.
Noņemšana.
· Atvienot masa vadu no akumulatora baterijas.
· Noņemt sveču vadus un izgriezt sveces.
· Pacelt automobīli un noņemt priekšējo labo riteni.
· Noņemt motora sānējo apvalku zem labā spārna.
· Noņemt ģeneratora, stūres pastiprinātāja ķīļsiksnu.
· Atskrūvēt kloķvārpstas skriemeļa stiprināju skrūves. To izdara ieslēdz 5 pārnesumā un nomiedz uz bremzes pedāli, te ir nepieciešams palīgs.
· Noņemt paplāksni un kloķvārpstas skriemeli.
· Atskrūvēt zobsiksnas stiprinājumus apakšējam un augšējam apvalkam
- Nostādīt 1 cilindru augšējā maiņas punktā AMP. Priekš tam ir jāpagriež kloķvārpsta līdz sakristu aizzīmes uz motora bloka un kloķvārpstas zobsiksnas riteņa.

- Vienlaicīgi vajag sakrist aizzīmēm uz sadales vārpstas riteņa un vārstu vāka.

Ja tas tā nav, ir nepieciešams kloķvārpstu pagriezt par 3600.
- Priekš kloķvārpstas pagriešanas, izmanto priekšējo labo riteni, ieslēdzot 5 pārnesumā un ar roku pagriež riteni. Un pēc tam ieslēdz neitrālā stāvoklī, un vēlreiz pārbauda aizzīmes, kurām ir jāsakrīt.
- Pie atkārtotas zobsiksnas uzstādīšanas ir nepieciešams to iemarķēt. Ar flomāstera palīdzību uznest bultu, kas uzrādītu siksnas griešanās virzienu. Dzinējs griežas pa pulksteņa rādītāja virzienā.

Uzstādīšana.

· Pārliecināties, ka sadales vārpsta atrodas AMP stāvoklī 1 – cilindram.
- Uzlikt zobsiksnu attiecīgi zīmējumam. Spriegošanas pusē (1) vajadzētu būt uzliktai saspriegotai. Pie vecās zobsiksnas uzlikšanas sekot uzliktai bultai griešanās virzienam.

- Atbrīvot spriegotāj rullīša skrūvi tā, lai rullītis piegultos pie siksnas.
- Pagriezt divas reizes kloķvārpstu motora griešanās virzienā un vēlreiz pārbaudīt nostādījumu.
- Pārbaudīt zobsiksnas spriegojumu, tas notiek siksnu pagriežot par 900 garākajā vietā, ja tā nav tad spriegošanu izdara vēlreiz.
- Pielikt augšējo un apakšējo zobsiksnas apvalku.
- Uzlikt paplāksni atbilstoši izgriezumam uz kloķvārpstas. Nodrošināt pareizu uzlikšanu.

Uzlikt kloķvārpstas skriemeli un pievilkt skrūves ar 15 Nm lielu spēku.
- Uzlikt ķīļsiksnas.
- Ieskrūvēt aizdedzes sveces un uzlikt sveces vadus.
- Uzlikt apvalku zem labā spārna.
- Uzlikt riteni un nolaist automobīli.
- Pievienot masu pie akumulatora baterijas.
Sadales vārpstas nomaiņa.
Noņemšana.
- Noņemt cilindru galvas vāku un blīvi.
- Nostādīt pirmo cilindru AMP, ko panāk ar kloķvārpstas pagriešanu.
1 – cilindru galvas vāks; 2 – priekšējais vāks; 3 – aizmugurējais vāks; 5 – hidro bīdītājs; 6 – sadales vārpstas gultņu vāks; 7 – sadales vārpsta; 8 – cilindru galvas skrūve; 9 – cilindru galva; 10 – cilindru galvas blīve; 11 – vārstu fiksators; 12 – augšējā vārstu glāze; 13 – vārsta atspere; 14 – apakšējā vārsta glāze; 15 – vārsts; 16 – vārsta blīvgredzens.
· Noņemt zobsiksnu.
· Noņemt sadalītāju un sveces vadus.
· Atgriezt sadales vārpstas zobripu. To izdara ar speciālu atslēgu palīdzību, kur sadales vārpstas zobripa tiek noturēta pret pagriešanos un atgriež skrūvi.

· Noņemt sadales vārpstas zobripu, ja nepieciešams tad nodzen ar gumijas āmuru.
· Atgriez un noņemt priekšējo vāku ar blīvi kopā.
· Atbrīvot šļūteņu savilcējus, no termostata korpusa.
· Atgriez termostata korpusu un noņemt to kopā ar termostatu.
· Pārbaudīt sadales vārpstas ass brīvkustību. Nepieciešamais lielums 0,08 – 0,16 mm. Galīgais pieļaujamais lielums 0,06 – 0,20 mm.

· Pārbaudīt sadales vārpstas radiālo brīvkustību, ar plastiskās stieples palīdzību.
· Pie izejošajiem datiem, ja tie ir ārpus robežām sadales vārpstai vai cilindru galvai, tad attiecīgās detaļas ir jānomaina.
· Atskrūvēt sadales vārpstas stiprinājumus, norādītajā kārtībā un noņemt.

· Vārpstas stiprinājumus aizzīmēt un nesajaukt vietām un noņemt asi kopumā.
· Noņemt sadales vārpstu.
Uzlikšana.
· Uznest nedaudz eļļas uz sadales vārpstas gultņiem.
· Uzstādīt sadales vārpstu tā, ka izcilnis 1 būtu vertikāli.

· Pievilkt stiprinājuma skrūves gultņiem ar dinamisko atslēgu, norādītajā secībā. Skrūvju pievilkšana notiek 2 piegājienos:
- piegājiens 15 Nm.
- piegājiens 25 Nm.

· Izņemt no priekšējā vāka sadales vārpstas blīvgredzenu.

· Uzstādīt priekšējo vāku ar jaunu blīvējumu, un skrūves pievilkt ar spēku 25 Nm.
· Noturēt sadales vārpstas zobripu pret pagriešanos ar T – veida rokturi, un skrūvi pievilkt 65 Nm lielu spēku.
· Pārbaudīt vai 1 cilindrs atrodas augšējā maiņas punktā.
· Uzlikt termostatu ar jaunu blīvējumu un skrūves pievilkt ar 25 Nm lielu spēku.

· Pievienot šļūtenes pie termostata korpusa un savilkt tās ar savilcējiem.
· Uzlikt un nospriegot zobsiksnu.
· Ja nav vārstu hidrauliskos bīdītāju, pārbaudīt vārstu atstarpes.
· Uzlikt cilindru galvas vāku ar blīvi.
· Uzlikt sadalītāju ar sveces vadiem.
Publikācija no interneta un gudrām grāmatām.
D.Berjoza, J.Tupiņš
Pārpublicēts no autogalvuremonts.wordpress.com
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.